/
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

ماجرای 1500 نفر نیروهای عملیاتی نفت چیست؟

چند سال گذشته و زمانی که آزمون استخدامی کارکنان نفت برگزار شد 1500 نفر از نیروهای عملیاتی با اینکه در آزمون پذیرفته شدند اما هنوز از نظر استخدامی در وزارت نفت شرایط مناسبی ندارند و خواستار ساماندهی نوع قرارداد خود هستند. آنها از وزیر جدید تقاضا دارند که در طرح ساماندهی نیروی انسانی آنها هم در نظر گرفته شوند.
کد خبر : ۳۹۸۷۷
به گزارش نبض نفت یکی از نیروهای از قلم افتاده عملیاتی قبول شده در آزمون نفت با ارسال متن زیر درخواست‌هایی را به نیابت از این 1500 نفر مطرح کرده و از وزیر محترم نفت خواسته ساماندهی آنها را فراموش نکند.

متن ارسالی این مخاطب به شرح زیر است:

۳۲۰۰ نیرو درآزمون نفت قبول شدند که ۱۷۰۰ نفر آنها اعم از خدمات، منشی، حراست وغیره به صورت قرارداد معین مشخص یکساله درآمدند. همچنین ۱۵۰۰ نفر هم نیروهای قبول شده عملیاتی هستند که به صورت قراردادهای بلندمدت ۳ ساله و ۵ ساله موقت درآمدند.

این ۱۵۰۰ نفر نیروی قبول شده عملیاتی خواستار خارج شدن از حالت موقت و ساماندهی به قرارداد ۳ ساله پیمانی و ۵ ساله رسمی آزمایشی همانند دیگر کارمندان قبول شده قراردادهای بلندمدت وزارت نفت هستند.

این 1500 نفر رضایت کامل دارند که بیمه آنها از تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی نفت تغییر کند تا بتوانند تا ۶۵ سالگی به صنعت نفت کشور خدمت کنند.

تخصیص سمت عملیاتی با در نظرگرفتن چندین سال سابقه و تجربه و آموزش‌های فنی تخصصی کاملا مرتبط عملیاتی نفت که معادل فوق نخبگان مدارک دانشگاهی می‌باشد از دیگر درخواست‌های این قشر است.

از وزیر جدید انتظار داریم نیروهای خط مقدم عملیات وزارت نفت همانند ۸ سال گذشته که نیروهای عملیاتی فقط بر زبان وزیر و مدیران قبلی می‌چرخیدند تغییری صورت گیرد و به این نیروها بها داده شود. در هشت سال گذشته ناامید از زنده بودن بودیم و شرمنده خانواده‌هایمان می‌شدیم.

نیروهای عملیاتی قبول شده در آزمون نفت فرامش شده‌اند و متاسفانه گویا وجود این نیروها را به سمع و نظر وزیر محترم نرسانده‌اند به همین دلیل وزیرمحترم درتمام مصاحبه‌ها فقط از ساماندهی۱۷۰۰ نیروی قبول شده مختلف یکساله سخن به میان می‌آورند که این موضوع باید مد نظر وزیر جدید قرار بگیرد.

امیدوار هستیم خداوند فرجی نماید و وزیر محترم نفت امید را به زندگی این 1500 نفر و خانواده آنها برگرداند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر