/
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کعب عمیر:

وزارت نفت باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان‌های نفت‌خیز عمل کند

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: وزارت نفت باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان‌های نفت‌خیز عمل کند تا جایی که مردم تأثیر آن را به خوبی در زندگی رفاهی، آموزشی، بهداشتی و... خود مشاهده کنند.
کد خبر : ۴۱۶۴۹

نبض نفت- محمد کعب عمیر برضرورت انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تاکید کرد و گفت:بخش قابل توجهی از نفت کشور در استان خوزستان استخراج می‌شود اما مردم استان از برکات این طلای سیاه چندان بهره‌ای نبرده‌اند چراکه وزارت نفت مسئولیت‌های اجتماعی خود را در این استان به درستی ایفا نمی‌کند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم عزیز ساکن در استان‌هایی مانند خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و شهرهایی مانند عسلویه، شوش و... که دارای نفت هستند باید از قانون و وظیفه  وزارت نفت منتفع شوند و وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در این استان‌ها عمل کند تا جایی که مردم تأثیر آن را به خوبی در زندگی رفاهی، آموزشی، بهداشتی و... خود مشاهده کنند.

وی همچنین بر ضرورت انجام وظایف وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت:کارهای ما باید پیوست عدالت داشته باشد، عدالت به این معناست که یک منطقه خود نیز از نفت و گازش -که به همه جای کشور صادر می‌شود-به اندازه کافی بهره‌مند شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر نفت باید 12 هزار میلیارد تومان نیز بابت حق‌آلایندگی به استان خوزستان اختصاص دهد گفت: سال‌ها است دود نفت و گاز به گلوی مردم خوزستان می‌رود و متاسفانه حفاری‌ها و تولید نفت در خوزستان مشکلات زیست محیطی بسیاری ایجاد کرده و حتی بیماری‌های صعب‌العلاج افزایش پیدا کرده‌اند البته تمامی این‌ مشکلات به دلیل نفس کشیدن مردم این سرزمین در میان دود و آلودگی‌های ناشی از استخراج نفت است لذا وزارت نفت باید مطابق قانون خود را ملزم به اختصاص 12 هزار میلیارد تومان به استان خوزستان کند.

                                                                                                                                                                 منبع: خانه ملت


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر