/
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
سیدالبرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده و قیدار در مجلس:

نتایج مذاکرات به دلخواه ما نباشد قطعا مطلوب طرف مقابل هم نخواهد بود

نماینده مردم شهرستان خدابنده و قیدار در مجلس در خصوص مذاکرات برجام و شرایط ایران در این مذاکرات گفت اگر نتایج مذاکرات به دلخواه ما نباشد قطعا مطلوب طرف مقابل هم نخواهد بود.
کد خبر : ۴۱۶۵۴
نبض نفت- سیدالبرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده و قیدار در مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط برجام و در پاسخ به این سئوال که چقدر به نتایج آن خوشبین گفت: علی‌رغم بدعهدی آمریکا و خروج یک طرفه از توافق برجام، ایران در یک اقدام منطقی و مبتنی بر اصول مذاکره صورت گرفته از اقدام متقابل پرهیز کرد. حسینی افزود: ایران با دوراندیشی و با این نیت که اعضای باقیمانده مذاکره‌کننده نیز به بی‌تعهدی شریک خود پی ببرند به صورت یک طرفه اقدامات متعهد شده را متوقف نکرد و تا مدت‌ها در برجام باقی ماند. در ادامه بر اساس محتویات توافق شده نسبت به توقف تعهدات عمل کرد و هیچ بهانه‌ای برای طرف‌های مذاکره کننده باقی نگذاشت. کشور ما با وجود اعمال تحریم‌ها و با اتکا به ظریفت داخلی که مهمترین آن اعتماد و حمایت مردمی و از طرفی هوشمندی رهبر معظم انقلاب بود از حق خود دفاع کرد.

حسینی در ادامه اظهار داشت: با توجه به بدعهدی‌های صورت گرفته شرط ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات قطعاً به رسمیت شناختن حق ایران و لغو کلیه تحریم‌ها خواهد بود. با توجه به باور تیم مذاکره‌کننده به ظرفیت‌های موجود در کشور و نقش بی‌بدیل ایران در معادلات منطقه قطعا نتیجه مذاکرات به دلخواه ایران خواهد بود و اگر نتیجه مطلوب ما نباشد قطعا مطلوب طرف مقابل هم نخواهد بود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سئوال که چقدر ممکن است در مذاکرات مانند چند سال اخیر ایران را بازی بدهند و بخواهند زمان را به نفع خود سپری کنند گفت: واقعیت‌هایی در مذاکره و نفش ایران در منطقه وجود دارد که بازی دادن ایران مفهومی پیدا نمی‌کند. حسینی تاکید کرد: بدعهدی طرف مقابل دلیل محکمی است که حواسمان را بیشتر جمع کنیم. به اعتقاد من منافع ملی یقیناً قابل معامله نیست.
نماینده مردم شهرستان خدابنده و قیدار در مجلس یازدهم در مورد شرایط اقتصادی چند سال اخیر و موضوع خروج آمریکا از برجام نیز گفت: نمی‌شود گفت که خروج آمریکا از برجام صد در صد بی‌تاثیر بوده است ولی در این مدت که آمریکا به صورت یک طرفه از برجام خارج شد و شدیدترین تحریم‌ها را وضع کرد شرایط نشان داد اگر به ظرفیت و پتانسیل‌های داخل کشور توجه شود و به توانمندی درون مرزها باور داشته باشیم می‌توانیم به بهترین شیوه ممکن رشد کنیم و به سمت جلو حرکت کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر