/
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
مصرف گاز

مصرف گاز در گیلان ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز طبیعی در فصل پاییز خبر داد و گفت: افزایش مشترکان، کاهش دما و سردی هوا یکی از مهم ترین دلایل افزایش مصرف گاز هستند.
کد خبر : ۴۲۶۴۲
نبض نفت-حسین اکبر روز دوشنبه  اظهار داشت: پاییز امسال مشترکان گاز استان بیش از یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همانند سال گذشته بخش خانگی با مصرف ۷۸۵ میلیون مترمکعب معادل ۴۳ درصد پرمصرف ترین بخش استان است که این میزان ۱۳ درصد بیش از سال گذشته می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: احتمال علت افزایش مصرف گاز را جذب مشترکان جدید، کاهش دما و خانه نشینی به علت کرونا عنوان کرد و گفت: ابتدای امسال در مجموع مشترکان شرکت گاز استان یک میلیون و ۱۴۱ هزار  و ۴۶۳ مشترک بود که تا پایان شهریوز ماه به یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۶۴رسید و تا پایان آذرماه به یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۸۶ مشترک افزایش یافت.

وی ادامه داد: پس از بخش خانگی، بخش نیروگاهی با ۶۵۹ میلیون مترمکعب (۳۶ درصد)، بخش صنعتی و کشاورزی با ۲۱۵ میلیون مترمکعب (۱۲درصد)، بخش حمل و نقل با ۲۵ میلیون مترمکعب (پنج درصد) و بخش تجاری با ۱۷ میلیون متر مکعب مصرف کننده گاز در استان هستند.

مدیرعامل گاز گیلان همچنین به گاز تحویلی بخش نیروگاهی استان نیز اشاره و بیان کرد: طی ۹ ماه گذشته با توجه به افزایش ۳.۲ درصدی  دریافتی گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گاز تحویلی به نیروگاه های گیلان حدود ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است.

اکبر اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته ۲.۶ میلیارد مترمعکب گاز به نیروگاه های استان تحویل شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۲۹ میلیارد مترمکعب حدود ۱۴.۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این موضوع به علت مدیریت صحیح مصرف گاز توسط مشترکان خانگی گیلان در سال جاری محقق شده است، اظهار داشت: به علت محدودیت گاز ورودی به  استان، مصرف بهینه گاز طبیعی در یک حوزه، موجب افزایش پایداری و استمرار جریان گاز برای مشترکان سایر حوزه های مصرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: شرکت گاز با تحویل مستمر گاز طبیعی به صنایع و نیروگاه ها موجب توسعه و رونق اقتصاد کشور شده است ولی برای استمرار این روند، صرفه جویی در سایر حوزه های مصرف بویژه مشترکان خانگی امری ضروریست. 

 شرکت گاز گیلان بیش از یک میلیون و ۱۶۸ هزار مشترک دارد که از این تعداد؛ یک میلیون و ۶۶ هزار و  مشترک خانگی، ۹۰ هزار و ۸۵۹ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۱۵۷مشترک صنعتی، ۹۵ مشترک حمل و نقل و پنج مشترک نیروگاهی هستند.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر