/
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
مهندس ابراهیم وحدت‌نیا مدیرعامل شرکت کیمیا سازان پرگاس خبر داد:

بومی‌سازی Coupling Spacer پمپ در شرکت کیمیا سازان پرگاس

مدیرعامل شرکت کیمیا سازان پرگاس از بومی‌سازی قطعات Coupling Spacer در این شرکت خبر داد و گفت برای تعمیر و نگهداری پمپ‌های شرکت فولاد جهان‌آرا اروند قطعات Coupling Spacer را بومی‌سازی کردیم که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
کد خبر : ۴۴۵۱۰
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت کیمیا سازان پرگاس مهندس ابراهیم وحدت‌نیا مدیرعامل این شرکت از تست و تعمیر 500 دستگاه از شیرهای شرکت فولاد جهان‌آرا اروند خبر داد و در خصوص جزئیات این کار گفت: بخشی از این شیرها در شرکت کیمیا سازان پرگاس و بخشی هم در منطقه ویژه اقتصادی اروند و در سایت شرکت فولاد جهان‌آرا اروند تعمیر و تحویل شد. وی افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی و شرایط موجود، تعداد 500 دستگاه از شیرها (انواع پروانه‌ای و یک طرفه) قبل از راه‌اندازی بر اساس استانداردهای بین‌المللی تست و کنترل شدند. این تست‌ها با نظارت کارشناسانی از شرکت کیمیا سازان پرگاس و شرکت ساراله(Sarralle) اسپانیا انجام شد که پس از تست‌های اولیه مشخص شد 141 دستگاه از شیرها نیاز به تعمیرات دوره‌ای دارند.

مهندس وحدت‌نیا در ادامه اظهار داشت: به دنبال این تست‌ها تعدادی از شیرها در سایت شرکت فولاد جهان‌آرا اروند تعمیر و تحویل شد و تعدادی از شیرها هم برای تعمیر به تهران و کارخانه شرکت کیمیا سازان پرگاس منتقل شد. تمام شیرهای مورد نظر به صورت کامل تعمیر و کنترل نهایی بر روی آنها انجام شد. این شیرها در اسفند سال 1400 در مدار تولید شرکت قرار گرفت و راه‌اندازی شد. در همین راستا اولین ذوب‌گیری شرکت فولاد جهان‌آرا اروند پس از اتمام یک دوره نگهداری و تعمیرات کامل شیرهای آن شرکت توسط شرکت کیمیا سازان پرگاس در اسفند 1400 انجام شد.

مدیرعامل شرکت کیمیا سازان پرگاس در خصوص زمان تعمیر این شیرها گفت: این کار در مدت 4 ماه با تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت کیمیا سازان پرگاس انجام شد. وی در خصوص اهمیت این کار نیز گفت: با تعمیر این شیرها و برگرداندن آنها به چرخه تولید از هدررفت حدود صد میلیارد ریال سرمایه ملی کشور جلوگیری شد.

مهندس وحدت‌نیا با اشاره به اینکه در زمان تعمیر شیرهای شرکت فولاد جهان‌آرا اروند نیاز بود Coupling Spacer برخی از پمپ‌ها تعویض شود گفت: برای تعمیر و نگهداری قطعات Coupling Spacer پمپ‌های آن شرکت، این قطعه توسط شرکت کیمیا سازان پرگاس بومی‌سازی شد و این در حالی بود که قیمت ساخت داخل حدود 50 درصد از قیمت مشابه خارجی آن برای شرکت فولاد جهان‌آرا اروند ارزان‌تر تمام شد.

مهندس وحدت‌نیا به یک مورد جالب توجه در Coupling Spacer پمپ‌ها اشاره کرد و گفت: نکته قابل تامل این بود که Coupling Spacer خارجی در این پمپ‌ها کارآیی لازم را نداشت و نمونه‌های تولیدی شرکت کیمیا سازان پرگاس توانست تست‌های اولیه را به خوبی پشت سر بگذارد و با موفقیت نصب و راه‌اندازی شود. این قطعات در حال حاضر در مدار قرار دارد و استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت کیمیا سازان پرگاس با تاکید بر اینکه شرکت فولاد جهان‌آرا یکی از شرکت‌های مهم فولادسازی کشور است گفت: این شرکت از سال 1393 با سرمایه‌گذاری حدود 10 هزار میلیارد ریال فعالیت خود را شروع کرده و ظرفیت تولیدی این شرکت در سال یک و نیم میلیون تن است که برای ساخت لوله‌هایی تا قطر 56 اینچ در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور کاربرد دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر