/
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
افزایش عرضه نفت اوپک‌پلاس؛

احتمال تداوم برنامه افزایش عرضه نفت اوپک‌پلاس در ماه اوت

منابع اوپک و اوپک‌پلاس از احتمال پایبندی اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس به توافق ماه اوت خبر دادند.
کد خبر : ۴۶۲۸۴
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز ، منابعی اعلام کردند اعضای ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک موسوم به اوپک‌پلاس ممکن است برنامه شتاب‌بخشی به افزایش عرضه نفت را در ماه اوت نیز ادامه دهند و امیدوارند این اقدام بتواند هم‌زمان با سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان و  منطقه خارمیانه، افزایش قیمت‌های نفت و فشار تورم را تعدیل کند.

اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس در آخرین نشست خود در دوم ژوئن (۱۲ خردادماه) توافق کردند تولید روزانه خود را برای ماه ژوئیه ۶۴۸ هزار بشکه، معادل ۰.۷ درصد از تقاضای جهان، افزایش دهند و در ماه اوت نیز همین مقدار به تولید خود بیفزایند. این مقدار تولید از برنامه اولیه این ائتلاف برای افزایش ۴۳۲ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در سه ماه تا ماه سپتامبر بیشتر است.

این اقدام به‌دنبال ماه‌ها فشار از سوی غرب برای حل‌وفصل مشکل کمبود انرژی جهان انجام شد، مشکلی که به‌دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه در پی تهاجم این کشور به اوکراین تشدید شده است.

اوپک‌پلاس نشست بعدی خود را نهم تیرماه برگزار می‌کند و به احتمال زیاد توجه خود را بر سیاست‌های تولید در ماه اوت معطوف خواهد کرد.

به گفته یکی از منابع اوپک‌پلاس، این ائتلاف قرار نیست برنامه‌های خود را در نشست این ماه تغییر دهد. چهار منبع دیگر نیز سخنانی مشابه را بیان کردند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر