/
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد؛

صادرات سالانه ۴,۴ میلیون تن محصول از سوی پتروشیمی‌های ماهشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: سالانه ۴,۴ میلیون تن محصول از پتروشیمی‌های مستقر در منطقه ماهشهر به خارج از کشور صادر می‌شود.
کد خبر : ۴۸۲۶۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر بیان کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید مجتمع‌های منطقه ویژه ماهشهر سالانه ۲۵,۷ میلیون تن و تولید واقعی ۱۸.۸ میلیون تن است که از این مقدار ۷.۹ میلیون تن به ظرفیت بین مجتمعی اختصاص یافته و ۴.۴ میلیون تن در سال نیز صادرات منطقه و ۶.۵ میلیون تن هم فروش داخلی آن بوده است.
وی، اشتغال فعال در منطقه را نیز ۳۲ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: تا هفته دولت امسال چهار طرح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افتتاح شد که ۲ طرح دانش بنیان و ۲ طرح هم پایین دستی بودند، ضمن اینکه تا پایان پاییز امسال نیز بخشی از طرح پتروناد آسیا بهره‌برداری می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درباره طرح‌هایی که در منطقه ماهشهر اجرا می‌شود، افزود: ۴۵ طرح پایین دستی، میان دستی و بالادستی در دست اجرا داریم که ۱۶ طرح مربوط به بالادستی و میان دستی است که در مراحل مختلف از استحصال زمین هستند.

اجرای فاز دوم توسعه منطقه ماهشهر با رعایت الزامات زیست محیطی
برزگر درباره آخرین اقدام‌های انجام شده درخصوص طرح توسعه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: اجرای فاز دوم با رعایت کامل الزامات زیست محیطی در دستور کار جدی دولت سیزدهم قرار گرفته است.‌
وی با بیان اینکه اخذ مجوزهای تملک زمین‌ها از سوی این سازمان با سرعت در حال انجام است، افزود: با اجرای این طرح بخشی از مشکلات ناشی از اشتغال جوانان منطقه برطرف می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: پس از اینکه کمیسیون ماده ۲۱ مجوز تملک زمین‌ها را بدهد و ابعاد زمین مشخص شود، طرح‌های توجیهی را با توجه به خوراکی که در منطقه وجود دارد، مباحث مربوط به تامین نیاز پایین دستی‌ها، واردات و وضعیت فعلی بازار داخل، نیازهای آتی کشور و بازارهای هدف در عرصه بین‌المللی تعریف خواهیم کرد.

هدایت صنعت پتروشیمی ایران از سوی جوانان ایرانی

برزگر درباره شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست نیز، گفت: در نمایشگاه امسال شاهد استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی هستیم.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی که در حاشیه نمایشگاه امضا می‌شود، ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در مسیری قرار گرفته است که هدایت آن از سوی جوانان ایرانی انجام می‌شود که بزرگترین سرمایه ایران را تشکیل می‌دهند، نمایشگاه حاضر نیز توانمندی‌های صنعت پتروشیمی را به ذی نفعان داخلی و خارجی معرفی می‌کند.  
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: نمایشگاه حاضر بیان‌کننده این واقعیت است که نیروهای متخصص ایرانی قادر به هدایت صنعت پتروشیمی در تمام بخش‌ها هستند.

۳۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهردر جنوب خوزستان انجام می‌شود که در توسعه اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود دو هزار و ۸۵۰ هکتار در ساحل خلیج فارس، واقع در بندرامام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، قرار گرفته شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر