/
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
پایش شبانه روزی مصرف گاز؛

پایش شبانه روزی مصرف گاز با استقرار کشیک‌های زمستانی در استان زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از فعّالیّت شبانه روزی و اندازه گیری دقیق فشار گاز مصرفی و برقراری جریان مستمر گاز طبیعی؛ با استقرار 24 ساعته کشیک های زمستانی در زنجان خبر داد.
کد خبر : ۵۰۱۳۰

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رحیم سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه؛ کشیک های زمستانیِ گاز زنجان به صورت شبانه روزی دایر شده است که این روند تا اواسط فروردین ماه ادامه خواهد یافت و نیروهای کشیک در تمامی ساعات شبانه روز؛ حتی خارج از وقت اداری و روزهای تعطیل نیز؛ به صورت ۲۴ ساعته استمرار جریان گاز استان را رصد می کنند؛ افزود: در صورت بروز هرگونه نقص احتمالی، علاوه بر گزارش به شرکت ملّی گاز ایران؛ در سریع ترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و رفع آسیب پیش آمده اقدام می شود.

وی؛ مانیتورینگ و مکانیزه کردن سیستم کنترل توزیع گاز یا دیسپچینگ را از مهمترین اقدامات اجرایی در تامین انرژی پایدار گاز عنوان و تصریح کرد: کنترل الکترونیکی سیستم توزیع گاز استان علاوه بر هماهنگی و تأمین گاز مورد نیاز از طریق پیش‌بینی تولید و انتقال مناسب انرژی؛ موجب شناسایی دقیق هرگونه نقص و اشکال در سیستم توزیع گاز را فراهم می کند و با مجهز بودن به سیستم هوشمند مونیتورینگ؛ موفق به اطلاعِ به هنگام از وضعیت جریان گاز، فشار و دما در نقاط مختلف استان و اطلاع از روند مصرف شهرها، صنایعِ عمده،CNG ‌ها و مدیریت توزیع شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با به کارگیری سیستم مانیتورینگ، در هزینه های بسیاری اعم از نیروی انسانی، هزینه سرکشی به ایستگاه ها توسط کارکنان و هزینه های ناشی از اندازه گیریِ نادرستِ گاز طبیعی صرفه جویی شده و در کشف سرقت و یا هدر رفت گاز طبیعی نیز این سیستم بسیار پرکاربرد است.

سلیمانی نژاد؛ حفظ و پایداری شبکه گازرسانی، حفاظت هر چه بیشتر از شبکه ها و انشعابات گاز استان، بررسی حجم مصرفی گاز مشترکین در زمان اوج مصرف، مقابله با ایجاد بحرانهای احتمالی در ارتباط با بروز حوادث در تأسیسات، افت احتمالی فشار گاز و ارائه خدمات مستمر، ایمن و مطلوب در خدمات رسانی به مشترکین بهره مند از گاز طبیعی را از مهم ترین اهداف اجرای طرح کشیک زمستانی عنوان کرد.

وی اذعان داشت: علاوه بر پایگاه کشیک، پست امداد گاز نیز به صورت شبانه روزی در خدمت مشترکین محترم بوده و با پایگاه کشیک مستقر در اداره مرکزی همکاری تنگاتنگی دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: مشترکین عزیز در مواقع احساس خطر به هنگام نشت و استشمام بوی گاز؛ بلافاصله جریان گاز را قطع کرده و با تلفن ۱۹۴مرکز فوریت های حوادث گاز تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

وی در پایان از مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی خواست نکات ایمنی را مورد توجه جدی قرار داده و با رعایت الگوی مصرف، کارکنان گاز زنجان را در خدمات رسانی هرچه بهتر یاری کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر