/
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با نبض نفت:

معاونت راهبردی انرژی متولی مصرف انرژی در کشور می‌شود

نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت در صورت تصویب نهایی یک معاونت در زیرمجموعه ریاست جمهوری به نام معاونت راهبردی انرژی تشکیل می‌شود که هدف اصلی از آن مدیریت مصرف انرژی در کشور است و متولی مصرف انرژی در کشور می‌شود.
کد خبر : ۵۰۲۱۰
تعداد بازدید : 1
مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در خصوص طرح اخیر مجلس برای تشکیل یک نهاد جدید برای مدیریت مصرف انرژی در کشور گفت: طرح تاسیس نهادی به نام معاونت راهبردی انرژی اخیرا در کمیسیون انرژی مجلس مطرح شده و فعلا در مرحله ارزیابی قرار دارد. شاید زود باشد که بخواهیم مخالفت یا موافقت خود را در خصوص این طرح مطرح کنیم. این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: باید روی این طرح مطالعه بیشتری داشته باشیم. از نهادهای مربوطه از جمله وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده‌ایم که به کمیسیون انرژی بیایند و نظرات خودشان را ارائه کنند.

نخعی در خصوص دلایل تشکیل این معاونت در ساختار اداری کشور گفت: علت اصلی از طرح این موضوع این است که متاسفانه در حال حاضر برای مصرف انرژی در کشور متولی اصلی وجود ندارد. شدت مصرف انرژی در کشور بسیار زیاد است و این نوع مصرف انرژی در شان کشور و مردم ما نیست. آنچه در ذهن نمایندگان کمیسیون انرژی وجود دارد این است که برای مصرف انرژی یک متولی مشخص کنیم....

برای آگاهی از متن کامل مصاحبه، فیلم این گفتگو را ملاحظه فرمایید.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر