/
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی «دانش‌افزایی بهینه‌سازی مصرف انرژی در خانواده»:

فرهنگ‌سازی مصرف انرژی از بطن خانواده آغاز می‌شود

با توجه به این‌که بخش خانگی سهم زیادی در مصرف انرژی دارد، امور زنان و خانواده وزارت نفت به‌عنوان مشاور، بر آن شدند تا بانوان را به عنوان جامعه هدف، با راهکارهای مصرف بهینه انرژی آشنا کنند.
کد خبر : ۵۰۲۳۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، زینب قیصری، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی «دانش‌افزایی بهینه‌سازی مصرف انرژی در خانواده» که روز دوشنبه ۱۴ آذرماه با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز، جمعی از نمایندگان کمیسیون انرژی و فرهنگی مجلس، مشاوران دیگر دستگاه‌های اجرایی در امور زنان و خانواده و مشاوران چهار شرکت اصلی صنعت نفت در امور بانوان برگزار شد، با بیان این مطلب، ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف انرژی، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مصرف انرژی را باید از خانه و خانواده آغاز کرد که در این راه، زنان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و پس از آن است که باید آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی و ارائه بسته‌های آموزشی در ترویج این فرهنگ اقدام کند.

وی به تشکیل کارگروه انرژی و محیط زیست در امور زنان و خانواده وزارت نفت اشاره کرد و گفت: این کارگروه متشکل از اعضای فنی و تخصصی، کارشناسان حوزه‌های مختلف آموزشی و جامعه‌شناسی، تیم‌های رسانه‌ای و ... است که با همکاری شرکت ملی گاز ایران تلاش می‌کند ضمن تهیه بسته‌های آموزشی، فرهنگ صحیح مصرف را ترویج دهد.

قیصری در پایان، به امضای تفاهم‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی با امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری اشاره و اظهار امیدواری کرد که با کمک و همراهی کمیسیون انرژی، کمیسیون اجتماعی و آموزشی مجلس شورای اسلامی، بتوان فرهنگ بهینه مصرف در کشور را پیاده‌سازی کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر