/
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

در بخش عرضه گاز اقدامات قابل تقدیری صورت گرفته است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش برداشت روزانه ایران از میدان گاز پارس جنوبی نسبت به قطر، سیاستگذاری در بخش تولید و عرضه گاز را مفید و قابل تقدیر برشمرد و گفت: معضل جدی ما در بخش مدیریت مصرف گاز است و ضروری است که در سیاست‌های این بخش یکپارچه عمل شود.
کد خبر : ۵۰۵۷۷

به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر درباره ناترازی میزان تولید و مصرف گاز در کشور اظهار کرد: تقریبا 2 ماه قبل کمیسیون انرژی مجلس برحسب وظیفه نظارتی خود، گزارشی را به صحن علنی ارائه کرد که بحث برانگیز شد. در این گزارش نسبت به روند مصرف فعلی و تاثیر آن بر  بروز مشکلات تامین گاز مورد نیاز کشور در سال 1405 هشدار داده شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر در بحث تولید گاز به ویژه در مجتمع گازی پارس جنوبی اقدامات قابل تقدیری صورت گرفته است، گفت: سیاست گازی ما در بخش عرضه موفق بوده و سرمایه‌گذاری در تولید نیز تا کنون به خوبی انجام شده است. بر این اساس، تولید گاز کشور افزایش پیدا کرده تا جایی که برداشت روزانه ما در میدان مشترک پارس جنوبی نسبت به قطر بیشتر شده،اما حلقه مفقوده مدیریت انرژی در بخش گاز، اعمال سیاست‌های مربوط به مصرف است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ضروری است که در سیاست‌های مدیریت بخش مصرف یکپارچه عمل شود، افزود: در حوزه تولید این یکپارچگی در وزارت نفت و نیرو وجود دارد اما در بخش مصرف پراکندگی به شدت وجود دارد. از بخش کشاورزی تا راه و مسکن و صنایع و نیروگاه و پتروشیمی همگی مصرف کننده‌ هستند و سیاست گذاری یکپارچه‌ای در رابطه با مدیریت مصرف در این بخش‌ها وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر