/
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
در 9 ماهه نخست امسال؛

بیش از 3 هزار کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه گاز در استان ایلام نشت­یابی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از نشت‌یابی بیش از 3 هزار و 400 کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه شهری و روستایی در سطح استان طی 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۵۰۷۷۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان این که در 9 ماهه نخست سال جاری 3 هزار و 448 کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه شهری و روستایی در سطح استان نشت یابی شده، افزود: از این میزان 420 کیلومتر خط تغذیه، یکهزارو 32 کیلومتر شبکه شهری و یکهزارو 996 کیلومتر شبکه روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی 93 هزار و 947 انشعاب علمک شهری و روستایی نشت یابی شده است.

کشاورز ادامه داد: شرکت گاز استان در راستای بهره برداری ایمن و پیشگیری از حوادث احتمالی، به صورت مستمر نسبت به انجام عملیات نشت یابی خطوط و شبکه توزیع گاز اقدام می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام بیان کرد: در این مدت 200هزار و 500 متر لوله پلی‌اتیلن خریداری شده توسط پیمانکاران توسط بازرسان فنی این شرکت کنترل کیفی شده است.

کشاورز خاطرنشان کرد: به‌ منظور جلوگیری از ورود کالای غیراستاندارد به طرح‌های گازرسانی استان، در نیمه نخست امسال 22 هزار و 630 عدد اتصالات پلی‌اتیلن و فولادی کنترل کیفی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، برای جلوگیری از نصب کالای غیر استاندارد می‌شود،گفت: واحد بازرسی فنی با حضور فعال و انجام بازرسی در سطوح مختلف شامل مراحل تولید، خرید و نصب تجهیزات و قطعات با انجام تست‌های عملکردی، احتمال بکارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر استاندارد را به حداقل رسانده‌ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: وجود نشتی در خطوط لوله و تأسيسات گازی به دلايل مختلفي از جمله خوردگی، سايش، آسيب های مكانيكی، عيب‌های باقی مانده از زمان ساخت و بلايای طبيعی به وجود مي‎‌آيد، پايش مستمر و ارزيابی نشت گاز از خطوط لوله و تأسيسات گاز باعث جلوگیری از بروز حوادث می شود.

کشاورز افزود: با انجام دقيق عمليات نشت يابی و بررسی مستمر تأسيسات، ضمن افزايش راندمان و حفظ يكپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت اين سرمايه ملّی نيز جلوگيری می شود.

وی ارتقای ضریب ایمنی و افزایش امنیت شبکه های گاز طبیعی را از اهداف این نشت یابی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: نشت یابی در خطوط تغذیه، شبکه شهری و روستایی در جهت استفاده ایمن مشترکین از گاز طبیعی و افزایش ضریب اطمینان شبکه های توزیع و تغذیه گاز طبیعی در شهرها و روستاهای استان ایلام انجام می شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر