/
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
۲۰ هزار مشترک گاز بدمصرف؛

۲۰ هزار مشترک گاز در کردستان بدمصرف هستند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ۵۸۰ هزار مشترک گاز خانگی در استان داریم که ۲۰ هزار مورد آن جزو بد مصرف ها هستند و باید هزینه بیشتری هم بابت تعرفه گاز پرداخت کنند.
کد خبر : ۵۱۳۲۳
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت گاز کردستان ، احمد فعله گری روز شنبه در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سوخت زمستانی در شرکت گاز کردستان که با حضور استاندار در سالن جلسات شرکت گاز استان در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: تعرفه گاز در ۱۲ پله تعریف شده که ۶۴ درصد مصرف کنندگان گاز در میانگین کشور در پله یک تا سه قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۳۶ درصد مصرف کنندگان استان در پله های یک، ۲ و سه به عبارتی این میزان در ردیف الگوی مصرف و ۴۰ درصد هم در پله های چهار، پنج و ۶ قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: ۲۲ درصد مصرف در استان هم در پله های هفت، هشت،۹ و ۱۰ به عنوان پرمصرف و سه درصد مشترکان معادل ۲۰ هزار مشترک هم جزو بدمصرف کنندگان هستند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه مصرف گاز هر واحد مسکونی روزانه باید ۱۹ تا ۲۰ مترمکعب باشد، گفت: دمای آسایش در هر خانه‌ای حداکثر ۲۱ درجه سانتی‌گراد است لذا اگر هر واحد ۱۰ درصد در مصرف خود را کاهش دهند روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

وی به محدودیت های اعمال شده برای صنایع در استان اشاره کرد و افزود: از اول دی ماه سال جاری گاز نیروگاه سنندج و ۹۱ واحد صنعتی مشمول کاهش مصرف قطع شده است و این واحدها سوخت دوم را جایگزین کردند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: گاز استخرهای دولتی و دانشگاهی و باغ رستوران ها در استان هم به منظور پایداری شبکه گاز باید از مدار خارج شوند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه افزون بر ۹۰۰ واحد در استان برای بهینه سازی مصرف سوخت موتورخانه‌ها در سامانه مربوطه ثبت نام کردند، یادآور شد: از این تعداد موتورخانه ۹۱۲ واحد اصلاح شده که ۶۶ درصد آنها خانگی بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت چهار هزار و ۴۵۲ مورد بازرسی از سیستم گرمایشی ادارات انجام شده است که در ۵۱۳ مرکز اتاق های آنها دمای بیش از ۲۱ درجه سانتی گراد داشتند و گاز تعدادی از این ادارات هم به دلیل عدم رعایت موارد لازم قطع شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه اول دی ماه امسال در استان ۱۱ میلیون مترمکعب گاز مصرف شد و میزان مصرف در روز ۲۱ دی ماه به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب رسید، گفت: در روزهایی که ادارات تعطیل بودند ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان نسبت به روزهای عادی کمتر مصرف شد.

رئیس کل دادگستری کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه به نوعی فعالیت دستگاه قضایی خدمات رسانی به مردم است، اظهار کرد: در سطح استان ۳۰۰ شعبه داریم که میانگین روزانه به سه هزار پرونده رسیدگی می کنند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تردد به دادگستری استان داریم، افزود: امکان دورکاری برای کارکنان زیرمجموعه دستگاه قضایی در استان وجود ندارد لذا درخواست هم می شود در تعطیلی ادارات این مجموعه مستثنی قرار گیرد.

وی یادآور شد: به همه واحدهای زیرمجموعه اعلام کردیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

قطع گاز ۶۰ درصد جایگاه‌های سی ان جی استان

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه در این ایام گاز کارخانه های پرمصرف استان قطع شده است سوخت جایگزین آنها را تامین کرده‌ایم.

جهانبخش نوکانی با اشاره به اینکه گاز بیش از ۶۰ درصد جایگاه های سی ان جی استان هم قطع شده است، افزود: برای اینکه در سیستم حمل و نقل هم مشکلی ایجاد نشود ۲۰ درصد به سهمیه بنزین استان اضافه شد.

وی ادامه داد: ۶۰ دستگاه نفت‌کش سوخت دوم نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج که میزان مصرف نفت گاز آن چهار تا ۴.۵ میلیون لیتر است را تامین می کند.

مدیر کل هواشناسی کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه دمای هوا در بیشتر شهرهای استان در شبانه روز گذشته زیرصفر درجه سانتی‌گراد بود، اظهار کرد: سامانه بارشی وارد کردستان شده که از امروز منجر به بارش هایی در همه استان به ویژه در جنوب استان و از بعدازظهر فردا یکشنبه از استان خارج می شود.

رحیم صدیقی یادآور شد: از روز سه شنبه هفته جاری تا جمعه شاهد کاهش چند درجه‌ای دمای هوا در استان خواهیم بود.

در حال حاضر، ۳۱ شهر و هزار و ۵۰۷ روستای کردستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت گاز هستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر