/
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

طرح گازرسانی به 6 روستای مرزی شهرستان پاوه به بهره‌برداری رسید

با حضور استاندار کرمانشاه طرح گازرسانی به ۶ روستای مرزی شهرستان پاوه به بهره برداری رسید.
کد خبر : ۵۲۳۳۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران،با حضور استاندار کرمانشاه و فرماندار شهرستان پاوه طرح گازرسانی به روستای «هانی گرمله» در نقطه صفر مرزی و در همسایگی روستای بیاره کشور عراق و ۵ روستای کوهستانی، صعب العبور و برف گیر شهرستان کردنشین و اهل تسنن پاوه به بهربرداری رسید.

در ابتدای این مراسم محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، اظهار کرد: در تفکر انقلاب، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نباید هیچ تفاوتی بین مردم مرکز کشور و مردم مرزنشین از نظر برخورداری از امکانات وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: مسافت زیاد و صعب العبور بودن این منطقه نتوانسته مانع از این شود که گاز به این منطقه برسد و این تفکر امام(ره)  و رهبری است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه مردم از مواهب انقلاب بهره‌مند شده‌اند،گفت: باید نعمت ها و خدمات انقلاب را ببینیم و قدردان باشیم.

صحرایی با اشاره به زیرساخت‌ها و خدماتی که توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده، بر لزوم توجه و استفاده از امکانات موجود و نیز ظرفیت های منطقه همچون طبیعت زیبا و همجواری با کشور عراق جهت ایجاد اشتغال و تولید ثروت تأکید کرد.

در ادامه این مراسم ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه، ضمن تبریک عید مبعث،به توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به مناطق محروم و مرزی اشاره و اظهار کرد: شهرستان پاوه با مجموع ۲۴ هزار و ۸٠٠ مشترک، یک شهرک صنعتی، یک جایگاه CNG و ۸۴ واحد صنعتی و تولیدی برخوردار از گاز دارد و ضریب نفوذ گاز در بخش شهری این شهرستان ۱۰۰ درصد است.

وی، افزود: شهرستان پاوه ۵۶ روستا دارد که از این تعداد ۴۳ روستا دارای قابلیت گازرسانی بوده و در حال حاضر ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی این شهرستان ۹۰ درصد است.

 حسینی اعلام کرد: در صورت بهره برداری از طرح گازرسانی به ۳ روستای دیگر این شهرستان که در دست اجراست، این ضریب به 93.5 درصد افزایش می یابد؛ همچنین طرح گازرسانی به ۸ روستای باقی مانده شهرستان نیز در دست مطالعه و طراحی و با افتتاح آنها ضریب نفوذ گاز بخش روستایی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و ان‌شاءالله سال آینده پاوه از نظر برخورداری از نعمت گاز شهرستان سبز، اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به سختی های بسیار زیاد گازرسانی به این منطقه با توجه به کوهستانی بودن آن، ادامه داد: برای گازرسانی به این ۶ روستا با پوشش 532 خانوار ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده و بیش از نیمی از ۸۶۰ علمکی که برای این روستاها نیاز بوده، نصب شده است.

حسینی از مردم منطقه درخواست کرد نسبت به استفاده ایمن و بهینه از نعمت گاز و صرفه جویی اهتمام ویژه داشته باشند ضمن این که صرفه جویی در مصرف گاز هم هزینه های خانوار را کاهش می دهد و هم در تأمین پایدار گاز مؤثر است.

همچنین در این مراسم فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به خدمات نظام اسلامی در این شهرستان، از خدمات و تلاش های شرکت گاز استان کرمانشاه برای گازرسانی به این مناطق مرزی و صعب العبور پاوه قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر