/
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

قطار گازرسانی به "ریجاب" کرمانشاه رسید

تمام عزم و اراده نظام در راستای رفاه و آسایش مردم است.
کد خبر : ۵۲۴۹۵

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان کرمانشاه و در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو، با بیان این مطلب و اشاره به تلاش شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم، اظهار کرد: منطقه ریجاب از نظر زیرساخت‌ها مانند برق، آب، گاز، جاده  و اینترنت پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی ضمن اشاره به عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات غرب استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی، گفت: به رغم آن‌که دشمن تمام تلاش خود را برای انحراف انقلاب از مسیر خود انجام داده و می‌دهد، اما به همت مردم شریف منطقه، اکنون شهر ریجاب و روستاهای اطراف از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وزیر ارتباطات در پایان، از زحمات و خدمات شرکت گاز استان و مدیریت آن در راستای گازرسانی به مردم و صنایع، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم، مجتبی بخشی‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سرانه مصرف گاز در ایران ۶  برابر سرانه جهانی است.

بخشی پور تصریح کرد: باید به سمت استفاده درست از منابع پیش برویم، در زمینه بهینه مصرف کردن فرهنگ‌سازی شود و مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان این‌که گازرسانی به شهر ریجاب با  موانعی روبرو بود که با پیگیری های انجام گرفته، حل شد، گفت: تلاش ها و زحمات شرکت گاز استان برای گازدار شدن شهر ریجاب قابل تقدیر است.

همچنین، ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان، اظهار کرد: از ۱۳۹روستای شهرستان دالاهو، ۱۳۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند و ۷۵ روستای آن در حال حاضر گازدار و ۵۴ روستا نیز در دست اجرا است که با افتتاح این طرح ها، ضریب نفوذ گاز شهری در شهرستان دالاهو  به ۱۰۰ درصد و ضریب نفوذ روستایی از ۳۲ به ۴۲ درصد ارتقاء یافته و با گازدار شدن روستاهای در دست اجراء، ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی شهرستان دالاهو به بیش از 99 درصد خواهد رسید.

وی افزود: از دو  شهر باقی مانده، شهر سومار به علت خالی بودن از سکنه قابلیت گازرسانی ندارد و گازرسانی به ازگله به عنوان آخرین شهر باقی مانده درسال آینده به انجام خواهد رسید.

ایشان با بیان اینکه  استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱، یک سال بی نظیر از نظر گازرسانی را تجربه کرد،  گفت:  امسال یک شهر،  ۲۰۷ روستا و ۳۰۳ واحد صنعتی  با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار شدند.

حسینی در پایان، توضیح داد: در حال حاضر از 35 شهر استان 33 شهر گازدار و ضریب نفوذ گاز رسانی در بخش شهری 9/99 درصد و از ۲۵۴۵ روستای استان  نیز ۲۰۳۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که عملیات گازرسانی  به ۲۰۲۱ روستا به انجام رسیده و ضریب نفوذ گاز بخش روستایی استان به بیش از۹۰ درصد رسیده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر