/
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:

تحقق 100 درصدی اهداف تعیین شده در بخش نشت یابی

از ابتدای سال بیش از 7600 کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه در استان چهارمحال و بختیاری مورد نشت یابی قرار گرفت.
کد خبر : ۵۲۸۶۲

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جهانبخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری؛ با اعلام اینکه در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت ها با استاندارد و دستورالعمل های شرکت ملی گاز ایران، بازرسی هایی از پروژه های در حال اجرا، ایستگاه های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت پذیرفته است؛ ابراز داشت: از ابتدای سال بیش از 7665 کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه مورد نشت یابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر شبکه های گازرسانی، همه تجهیزات و تأسیسات گاز در سطح استان مورد بررسی و نشت یابی دوره ای قرار گرفته تا علاوه بر پیشگیری از بروز حوادث ناگوار احتمالی، از هدررفت گاز طبیعی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت منابع انرژی گاز، از اولویت های اجرایی گاز این استان است؛ اعلام کرد: تا به حال 100 درصد از اهداف تعیین شده در بخش نشت یابی انشعابات محقق شده است.

سلیمیان ابراز کرد: از ابتدای سال تا کنون 605 مورد نشت زمینی، شش هزار  و 950 مورد نشت هوایی شناسایی و رفع شده است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین ایمن و پایدار گاز برای مشترکین محترم و اهمیت نگهداری و مراقبت از تأسیسات گازدار به ویژه تأسیسات مدفون؛ بر لزوم بازرسی های مداوم و مستمر از تاسیسات گاز تاکید کرد و اظهار داشت: این بازرسی ها باعث افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرات احتمالی و کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی های زیست محیطی شده و تاثیر بسزایی درحفظ و صیانت از گازطبیعی به عنوان یک سرمایه ملی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری در ادامه؛ با بیان اینکه واحد بازرسی فنی تمام تلاش خود را برای انجام درست و به موقع وظایف محوله در جهت استمرار پایداری جریان گاز در استان، صیانت از تاسیسات گازرسانی و پایش وضیعت بهره برداری ایستگاه های تقلیل فشار آنها طبق دستورالعمل های مربوطه به کار می بندد؛ افزود: با آموزش های صحیح و نیز برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و دستگاه های پیشرفته؛ اجرای این امر با دقت وکیفیتی بالا انجام می‌گیرد.

سلیمیان در پایان با اشاره به اهمیت و حساسیت نشت‌یابی، نشت یابی رایکی از فعالیت های بسیار مهم و حساس امور بازرسی فنی شرکت گاز استان دانستند و آن را مهم‌ترین عامل جلوگیری از هدررفت منابع انرژی کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر