/
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

تعیین آخرین مهلت ساماندهی توزیع الکترونیکی گازمایع در سیستان و بلوچستان

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس دستورعمل‌های ابلاغ شده، وضعیت توزیع الکترونیکی گازمایع در سال جاری به صورت فوری ساماندهی خواهد شد.
کد خبر : ۵۳۱۹۲

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، مجتبی شجاعی در جلسه کارگروه توزیع الکترونیکی گازمایع که با حضور نمایندگان ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های عضو کارگروه در سالن جلسات منطقه زاهدان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: ساماندهی توزیع الکترونیکی گازمایع در سطح استان باید به صورت فوری انجام شود و شرکت‌های موزع گازمایع موظفند تا پایان فروردین ماه امسال حداقل 10درصد توزیع الکترونیکی خود را افزایش دهند.

شجاعی افزود: اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع جهت ارائه خدمات مطلوب و رفاه مردم است و هدف از اجرای آن اصلاح رویه معیوب توزیع و تأمین نیاز مصرف‌کننده واقعی به بهترین نحو است.

وی، طرح توزیع الکترونیکی گازمایع را از جمله برنامه‌های مرتبط با طرح هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: فرمانداری‌ها، شورای شهر و تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط موظف به همکاری با اجرای این طرح هستند و باید اطلاع‌رسانی لازم نیز در این خصوص انجام شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تأکید کرد: به منظور اجرای بهتر این طرح باید ساماندهی مراکز پرمصرف دولتی و غیر دولتی انجام شود.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان نیز در این جلسه با بیان نحوه اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع در استان گفت: طرح توزیع الکترونیکی گازمایع با استفاده از زیرساخت بانکی با هدف مدیریت توزیع گازمایع از اواخر سال 1398 به صورت آزمایشی در منطقه زاهدان اجرا شد و زیرساخت‌ آن از اوایل سال 1399 در منطقه فراهم شد.

حمید ولی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی این طرح در کشور در نیمه دوم سال 1401 ابلاغ شد و براساس دستورعمل ابلاغی جدید اختصاص سهمیه به شرکت‌های موزع، بر اساس تراکنش‌های توزیع الکترونیکی خواهد بود.

 وی، شروع سال 1402 را بهترین فرصت برای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: شرکت‌های توزیع‌کننده گازمایع باید درصد توزیع الکترونیکی خود را افزایش دهند تا براساس آن بتوانند سهمیه مورد نیاز خود را جذب کنند.

بر پایه این گزارش، افزایش توزیع الکترونیکی توسط شرکت‌های موزع، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی در زمینه توزیع الکترونیکی، انجام فراخوان عمومی و ثبت‌نام خودروهای مصرف‌کننده گازمایع در طرح «اتوگاز» از طریق سامانه سازمان صمت، برگزاری جلسه بررسی مراکز پرمصرف در پایان هفته جاری از طریق اداره صمت و نیز بازنگری و پایش خانوارهای مصرف‌کننده نفت سفید از جمله مصوبات این جلسه بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر