/
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشریح کرد:

مهمترین هدف صنعت پتروشیمی در سال 1402 چیست؟

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان صنعت پتروشیمی، رشد تولید را با عنایت به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب، به عنوان مهمترین هدف صنعت پتروشیمی در سال جاری اعلام کرد.
کد خبر : ۵۳۲۰۲
رشد تولید، مهمترین هدف صنعت پتروشیمی در سال 1402

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی صنایع پتروشیمی ایران مرتضی شاهمیرزایی با بیان اینکه امسال نوروز و بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان قرین شده و بر شرافت و فضیلت نوروز افزوده است، گفت: فرارسیدن نوروز را که با ماه مبارک رمضان قرین شده به همه همکاران خود در صنعت پتروشیمی از دور و نزدیک تبریک عرض می کنم؛ چراکه همه ما خدمتگذاران و تلاشگران و توسعه دهندگان صنعت ارزش آفرین پتروشیمی هستیم و بعد مسافت تفاوتی در اهمیت افراد برای صنعت پتروشیمی ایجاد نمی کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شعار سال جدید، افزود: با توجه به اینکه راهبرد سال جدید را رهبر فرزانه انقلاب تحت عنوان رشد تولید و مهار تورم مشخص کردند، به لطف خدا و با تکیه بر داشته های فنی همکاران متخصص صنعت پتروشیمی، امسال را سال خوبی پیشبینی می کنیم؛ به نحوی که فاصله معناداری با سالهای قبل برای تولید بیشتر از ظرفیت نصب شده جاری تحقق یابد.

بهره برداری از 10 طرح پتروشیمی در سال 1402

وی افزود: طبق برنامه ای که پیش روی این صنعت قرار گرفته بسیار خرسندم که اعلام کنم بیش از ده طرح را در سال جاری در برنامه اجرا و آماده سازی برای افتتاح و بهره برداری خواهیم داشت. همچنین برنامه ها و اقدامات بسیار خیره کننده ای که در سال قبل در حوزه دانش بنیان، در صنعت پتروشیمی با راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ثبت رسید در سال جاری انشالله استمرار پیدا خواهد کرد.

شاهمیرزایی تصریح کرد: من از همکاران خود تقاضا دارم  اقدامات نوآورانه و دستاوردهای دانش بنیانی را که سال گذشته به یمن نامگذاری سال تحت عنوان سال دانش بنیان، صنعت پتروشیمی به آن دست یافته اند را منتشر کنند تا اثرگذاری نام سال قبل بر این صنعت، هرچه بیشتر شناخته شود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در سال گذشته به جز یکی دو مقطع که برخی واحدهای ما دچار مشکل شد خوشبختانه سال پایدار و باثباتی را پشت سر گذاشتیم گفت: توفیقاتی هم در حوزه دیپلماسی و فناوری به دست آمد و این صنعت را به جهانیان به خوبی معرفی کردیم و بر خلاف همه ادوار گذشته که ما همیشه متقاضی و مصرف کننده فناوری و آموزش بودیم این بار توانستیم تولیدکننده و صادرکننده دانش و فناوری و آموزش دهنده کارشناسان سایر کشورها باشیم و به لطف خدا این معادله معکوس شده و در سال جاری و سالهای پیش رو این راه با سرعت طی خواهد شد.

شاهمیرزایی ادامه داد: برنامه توسعه زنجیره ارزش و نیل به تکمیل زنجیره را با کمک همه هلدینگها و سرمایه گذاران و فعالان صنعت پتروشیمی در دستور کار داریم. همچنین برگزاری نمایشگاهها و همایشها برای گردهمایی همه متخصصان و فعالان صنعت پتروشیمی و مراکز پژوهشی و دانش بنیان و مراکز ساخت  کالا و تجهیزات و مراکزی که تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارند ادامه خواهد داشت از جمله نمایشگاه ایران پلاست و کنفرانس بین المللی IPF را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر