/
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد؛ کاهش ۴ درصدی مشترکان پرمصرف در سال گذشته

به گفته سخنگوی صنعت برق پاداش کاهش مصرف در بخش خانگی فقط برای کسانی بود که زیر الگو، مصرف داشتند؛ استقبال خوبی شد و کاهش ۴ درصدی مشترکان پر مصرف محقق شد.
کد خبر : ۵۴۰۶۷

نبض نفت _مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی برق در نشست خبری تشریح سراسری پاداش صرفه‌جویی جویی برق مشترکان خانگی گفت: برای اینکه بتوانیم به ناترازی برق غلبه کنیم ۱۴۰ برنامه در دستور کار است که دارای ۳ محور است.

وی ادامه داد: این سه محور شامل توسعه ظرفیت نیروگاهی، ۴۷ برنامه خطوط برای مناطق مشکل دار و مدیریت مصرف می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق پاداش کاهش مصرف در بخش خانگی تنها برای کسانی بود که زیر الگوی مصرف مصرف داشتند که استقبال خوبی شد و کاهش ۴ درصدی مشترکان پر مصرف داشتیم و ۴۰ درصد از مصرف کنندگان مشمول این پاداش شدند و ۸ میلیون نفر بستان کار و قبوض رایگان شدند و اقدامات وسیعی در دستور کار است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تعمیرات ۹۰ درصد واحدهای نیروگاهی به اتمام رسیده و شبکه‌ها پیشرفت خوبی داشته و مشکلات آن رفع و مشکلات سال گذشته را نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: منابعی که برای پرداخت پاداش در نظر گرفته شده است از منابع قانونی بودجه است که کمک می‌کند تا حفظ پایداری شبکه سراسری برق را داشته باشیم.

رجبی مشهدی اضافه کرد: در صورتی که در بخش‌های پر مصرف، کاهش مصرف داشته باشیم و برآورد شده ۵ درصد کاهش مصرف برق پیش رو داشته باشیم. زیرا این کاهش مصرف مشمول تمامی مشترکان برق می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق سالانه یک میلیون به مشترکان اضافه می‌شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: در سال گذشته هزار و۳۵۰ میلیارد برای مشترکان خانگی و و هزار ۷۰۰ میلیارد مشترکان صنعتی بودند که در مجموع سه هزار میلیارد برای پاداش صرفه‌جویی هزینه شده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: بیشترین امکان مصرف ۷۳ هزار مگاوات در روز است و تلاش می‌کنیم که نیروگاه‌های جدید را وارد مدار کنیم ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد.

منبع:مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر