/
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

مدیرعامل برق حرارتی کشور: ۵۰ درصد نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است

بروجرد - مدیرعامل برق حرارتی کشور با تاکید بر اینکه صنعت برق زیر ساخت توسعه صنعت کشور است، گفت: اکنون ۵۰ درصد نیروگاههای کشور ساخت داخل و ۱۰۰ درصد تجهیزات نیز ساخت داخلی است.
کد خبر : ۵۴۰۷۰

نبض نفت -عبدالرسول پیشاهنگ روز چهارشنبه در سفر به بروجرد و حضور در آیین کلنگ زنی نیروگاه تولید برق شهرستان بروجرد اظها کرد: پیشرفت‌های حاصل شده در صنعت برق کشور نقش موثر و زیرساختی در توسعه صنعتی کشور دارد، صنعت برق کشور در ابتدای انقلاب هیچ نداشت مستشاران خارجی هندی و پاکستانی صنعت برق را اداره می‌کردند.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد ۱۰۰هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ساخته شد که به سایر کشورها صادر شده است و هفته قبل نیز یکی از مدرن ترین نیروگاه‌های دنیا توسط رییس جمهور در دوکوهه افتتاح شد.

وی یادآور شد: ما در سال اول دولت سیزدهم به اندازه تمام چهار سال دولت یازدهم در کشور نیروگاه ساختیم که ۳۳ واحد نیروگاهی در سال اول دولت ساخته شده و به مدار آمده است که از این تعداد ۱۲ نیروگاه سیکل ترکیبی داریم که سالانه سه میلیارد صرفه جویی گاز داریم.

پیشاهنگ با بیان اینکه در لرستان ۴۵۰ مگا وات ظرفیت برق داشتیم، اضافه کرد: ۵۵۰ مگا وات برای لرستان در دولت برنامه ریزی شده است.

مدیر عامل برق حرارتی کشور یادآور شد: ۲۰۰ مگاوات در بروجرد نیروگاه احداث خواهد شد که جز ۵۵۰ مگاوات لرستان است.

وی با اشاره به راه اندازی و کلنگ زنی نیروگاه بروجرد گفت: این نیروگاه حدود ۶ هزار میلیارد تومان هزینه دارد در فاز اول با ۲ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی شروع می شود، سفارشات انجام شده و تجهیزات برنامه ریزی شده کارهای ساختمانی با پیمانکاران محلی شروع خواهد شد.

پیشاهنگ افزود: این نیروگاه ۵۰۰ نفر مستقیم و یک هزار نفر غیر مستقیم در مرحله اجرا اشتغالزایی دارد و ۸۰ نفر در هنگام بهره برداری اشتغال دارد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر