/
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

برنامه تولید خودرو با مدیریت مصرف سوخت متناسب سازی شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برنامه تولید حجم زیادی از خودرو‌های بنزین سوز در سایپا و ایران خودرو باید تغییر کند ­و­ تولید خودرو‌های پایه گازسوز را در دستور کار خود قرار دهند تا به مدیریت مصرف بنزین کمک شود.
کد خبر : ۵۴۲۲۶

به  گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، آقای علی‌اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره اجرای طرح‌های مدیریت مصرف بنزین گفت: بر اساس بند (ح) تبصره ۱۴ قانون بودجه به منظور بهبود نظام توزیع سوخت، باید تا پایان شش ماه ابتدایی امسال ۹۰ درصد خودرو‌های بنزینی و ۹۵ خودرو‌های گازوئیلی از کارت هوشمند شخصی خود استفاده کنند.

وی افزود: تاکنون ۲۹ میلیون کارت سوخت در کشور صادر شده و تنها ۳۸۰ هزار نفر در انتظار صدور کارت سوخت هستند که مدت انتظار آن‌ها نیز یک ماه است. ­برای موارد اضطراری نیز، کارت‌هایی در اختیار جایگاه‌داران قرار گرفته و اگر جایگاهی این کارت را در اختیار افراد فاقد کارت شخصی قرار ندهد، تخلف است و مردم می‌توانند به شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند.

این مقام مسئول­ درباره استان سیستان و بلوچستان به طور ویژه گفت: در این استان طرح کدینگ را اعمال کردیم و بر اساس آن تنها با کارت سوخت خودرو‌های همان مناطق، سوخت توزیع می‌شود و البته کارت اضطراری هم تحویل شده است.

به شایعه گرانی بنزین و گازوئیل دامن نزنید

وی با تاکید بر این که برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل وجود ندارد، ­از رسانه‌ها نیز درخواست کرد که با انتشار چنین اخباری به شایعه گرانی دامن نزنند.

آقای نژادعلی­ با اشاره به اینکه تاکنون واردات بنزین نداشته ایم، گفت: با توجه به هم‌ترازی بین تولید و مصرف، تاکنون واردات بنزین نداشتیم، اما سیر رشد مصرف بنزین در کشور عدد غیرمنتظره‌ای است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نسب به ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد رشد مصرف داشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: امسال متوسط رشد مصرف نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد است و بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین در کشور ثبت می‌شود. سوآپ فراورده انجام می‌شود؛ اما واردات بنزین اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه برای کیفیت بنزین استانداردی وجود دارد که همه شرکت‌های پالایشی بر اساس آن بنزین تولید می‌کنند، ادامه داد: اگر کیفیت فرآورده‌های نفتی نامناسب باشد، برخورد خواهد شد و مشخصه‌های استاندارد توسط خود شرکت‌های پالایشی بررسی می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر