/
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

امضای 8 قرارداد و یادداشت تفاهم همكاری علمی- پژوهشی در شركت نفت فلات قاره ایران

شرکت نفت فلات قاره ایران، در واپسین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، 8 قراداد و تفاهم نامه همکاری را با شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی امضا کرد.
کد خبر : ۵۴۵۴۰
به گزارش نبض نفت به نقل از  خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، ظهر امروز (شنبه 30 اردیبهشت ماه) و در حاشیه واپسین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت برگزار شد، 8 قرارداد و یادداشت تفاهم همکاری میان مدیرعامل شرکت ملی نفت فلات قاره ایران و نمایندگان و مدیران مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان امضا شد.

در آیین امضای این توافقات همکاری، قرارداد همکاری علمی، پژوهشی و فناوری میان شرکت نفت فلات قاره ایران و انستیتو مهندسی شرکت نفت تهران امضا شد.

همچنین قرارداد دیگری در قالب تولید بار اول و مختص حفاری در منطقه عملیاتی کیش با شرکت دانش بنیان تولید قطعات لاستیکی تهران امضا شد؛ این در حالی است که این شرکت پیشتر حفاری موفقیت آمیز دو حلقه چاه در منطقه عملیاتی کیش را به انجام رسانده بود.

همچمنین قرارداد دیگری با محوریت همکاری های مشترک در جهت ارائه راه حل زودهنگام برای برقراری یکپارچگی چاه های تولیدی/ تزریقی موجود در برابر رخداد مچالگی، میان شرکت نفت فلات قاره ایران و دانشگاه شیراز منعقد شد.

این شرکت در ادامه ، قرارداد دیگری را نیز در راستای انجام همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه صنعتی شریف منعقد و از پایلوت صنعتی واحد شیرین سازی غشایی گاز در مجتمع دریایی ابوذر که توسط تیم تحقیقاتی این دانشگاه طراحی، ساخته، نصب و راه انداز شده بود نیز رونمایی کرد.

امضای 4 یادداشت تفاهم با دانش بنیان ها و مراکز علمی

در ادامه این مراسم، همچنین تفاهم نامه فاز دوم توسعه نرم افزار تحلیل داده های گل حفاری به منظور آنی سازی تفسیر داده های نفت و گاز در محل چاه ها و به کارگیری روش های هوشمند بهبود گردش داده ها در خلیج فارس میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت رایا انرژی پارس پترو امضا شد.

موضوع همکاری مشترک دیگر این شرکت که در قالب یادداشت تفاهمی با پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران منعقد شد، انجام همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری در طرح ها و پروژه های فعال شرکت نفت فلات قاره ایران است.

در تفاهم دیگری که میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت لرزه نگار پارسیان امضا شد، راه اندازی سامانه پایش بر خط وضعیت سکوهای فراساحلی توسط این شرکت داخلی برنامه ریزی شده است.

شرکت نفت فلات قاره ایران همچنین در یادداشت تفاهم دیگری که با دانشگاه امیرکبیر منعقد کرد، همکاری های مشترک علمی، پژوهشی و فناور محور در خصوص هوشمندسازی چاه های نفت و گاز را برنامه ریزی کرده است. 
 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر