/
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

شبیه سازی تجهیزات و فرآیندهای صنعت نفت با بهره گیری از تكنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و با بهره گیری از توان متخصصین داخلی با هدف بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و تبیین نیازهای صنعتی و عملیاتی صنعت نفت اقدام به ارائه مهم ترین تجهیزات مورد نیاز صنعت با استفاده از تکنولوژی هایAR و VR کرده است.
کد خبر : ۵۴۵۴۱

به گزارش  نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، امروزه کاربرد تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در تمامی سطوح و جهات صنعت ریشه دوانده است؛ از آموزش و مهارت آموزی کارکنان گرفته تا کنترل از راه دور و تعمیرات و نگهداری تجهیزات.

در تکنولوژی AR یا واقعیت افزوده عناصری به محیط پیرامون فرد اضافه می شود در حالیکه در تکنولوژی VR یا واقعیت مجازی، فرد با استفاده از هدست از فضای حقیقی خارج شده و در محیط شبیه سازی شده با تمام جزئیات قرار می گیرد.

مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و با بهره گیری از توان متخصصین داخلی با هدف بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و تبیین نیازهای صنعتی و عملیاتی صنعت نفت اقدام به ارائه مهم ترین تجهیزات مورد نیاز صنعت با استفاده از تکنولوژی هایAR  و VR کرده است.

از جمله تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت که با استفاده از تکنولوژی هایAR  و VR تولید شده است می توان بهRSS (Rotary Steerable Sysrem) ، Downhole Motor، PDC Bit و Wellhead operation اشاره کرد.

اهم دستاوردهای حاصله  شامل، شبیه سازی و القاء حس حضور فیزیکی در محیط عملیات و بازخورد واقعی از تست تجهیزات و فرآیندها ، کاهش ریسک در عملیات های میدانی ، کاهش خطای انسانی و هزینه های زیرساخت و افزایش بهره وری کارکنان است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر