/
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
در کارگروه فنی مکانیزاسیون کشاورزی استان مطرح شد:

توزیع 154 میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی منطقه همدان

رئیس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه همدان از توزیع 154 میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی استان در سال 1401 خبر داد.
کد خبر : ۵۴۷۸۸

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، جلسه کارگروه فنی مکانیزاسیون کشاورزی استان در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی و با حضور مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی، رؤسای نواحی شرکت ملی پخش این منطقه، رئیس کل و رؤسای شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی و دیگر مدعوین برگزار شد.

بهزاد نصیری در این جلسه افزود: در سال گذشته به همت سوخت‌رسانان منطقه، 700 میلیون لیتر نفتگاز در استان توزیع شد که در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال، 154 میلیون لیتر از این میزان در بخش کشاورزی توزیع و مصرف شد.

نصیری از ذخیره‌سازی سوخت در انبارهای نفت استان و آمادگی عرضه به بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی و تراکتورداران در سال آتی خبر داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تخصیص نفتگاز به ادوات کشاورزی از طریق وبگاه سدف (سامانه درخواست فرآورده) و پس از تأیید درخواست متقاضی توسط سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی و به میزان مصرف مدت سه ماهه است.

رئیس تأمین و توزیع منطقه همدان خاطرنشان کرد: تعیین سهمیه برای هر ناحیه بر اساس سه فاکتور، سطوح زیرکشت، تعداد ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی و میزان تولید انجام می شود لذا تخصیص سوخت مازاد به هر شهرستان تنها با ارائه مستندات لازم و تقاضای مکتوب انجام خواهد شد.

نصیری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار دستگاه تراکتور در استان پلاک‌گذاری و شناسایی شده که به طور میانگین هر دستگاه سالانه چهار هزار و 800  لیتر نفتگاز دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه فرآوردههای نفتی و به ویژه سوخت استراتژیک نفتگاز سرمایه ملی محسوب می‌شود، تأکید کرد: برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و انحراف فرآورده و قاچاق سوخت، شناسایی مصرف‌کننده واقعی و تعیین سوخت بر اساس نیازواقعی، ضروری و در دستور کار است لذا دستگاه‌های متولی در تأیید درخواست‌ها مداقه بیشتری داشته باشند.

رئیس تأمین و توزیع منطقه همدان یادآور شد: تیم‌های نظارتی منطقه متشکل از کارشناسان مجرب برای راستی‌آزمایی در فصول مختلف سال و به صورت دوره‌ای از ادوات کشاورزی بازدید می‌کنند.

بر پایه گزارش روابط عمومی، در این نشست روسای نواحی هشت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، مباحثی را در راستای تسهیل هر چه بیشتر تخصیص سوخت به کشاورزان زحمت‌کش برای تحقق شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" مطرح کردند و راه‌کارهایی نیز برای رفع موانع پیشنهاد دادند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر