/
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

ضرورت رعایت الگوی مصرف برق در روزهای آینده در اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از پیش‌بینی افزایش مصرف برق در اهواز به دلیل افزایش دمای هوا خبر داد.
کد خبر : ۵۵۸۹۶

نبض نفت-عبدالحمید عباس اظهار کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان از افزایش دما طی روزهای آتی دارد و بنابراین از شهروندان اهوازی درخواست داریم نسبت به رعایت الگوی مصرف برق همچون هفته‌های اخیر همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: طی روزهای آتی با شدت گرمای زیادی مواجه هستیم و پیش بینی دمای ۵۰ درجه و در نتیجه افزایش مصرف را داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: برق در استان خوزستان و بخصوص شهر اهواز به دلیل دمای هوا و ضرورت تامین سرمایش، حکم اکسیژن دارد و تصور هرگونه وقفه در استمرار برق غیر ممکن است.

شیاری عنوان کرد: در این زمینه انتظار داریم مشترکان با مدیریت مصرف و توجه به راهکارهای کارشناسان در حرکت ملی صیانت از انرژی در کنار صنعت برق باشند.

وی گفت: با آغاز طرح ملی پاداش صرفه‌جویی در سراسر کشور و اجرای طرح‌های توانیر در بخش خانگی شاهد هستیم که بیش از ۹۸ درصد مشترکین اهوازی الگوی مصرف برق را رعایت کرده‌اند.

شیاری عنوان کرد: اگر مشترکان برق اهواز در ۲۴ ساعت شبانه‌روز با خاموش کردن یک لامپ اضافه، مصرف برق خود را به میزان ۵۰ وات کاهش دهند معادل ۳۱ مگاوات صرفه‌جویی می‌شود و بدون ایجاد اخلال در دمای آسایش، می‌توانند بخش زیادی از فشار مضاعف روی شبکه برق را کاهش دهند.

مدیرعامل برق اهواز خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر با پایش مصرف لحظه‌ای برق توسط مرکز پایش این شرکت، برق ۶۸ اداره که از سقف الگو عبور کرده و توجهی به هشدارهای عبور از الگوی مصرف نداشتند قطع شده است.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر