/
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

گام مهم مجلس برای حذف شرکت‌های واسطه در دستگاههای اجرایی

مجلس شورای اسلامی روز گذشته با اصلاح طرح ساماندهی کارکنان دولت گام مهمی در حذف شرکت‌های پیمانکاری برداشت موضوعی که برای کارکنان این گونه شرکت‌ها به یک رویا تبدیل شده بود.
کد خبر : ۵۶۴۴۹

 

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینیگام مهم مجلس برای حذف شرکت‌های واسطه در دستگاههای اجرایی

به گزارش نبض نفت روز گذشته نمایندگان مردم در خانه ملت با رای قاطع(200 رای مثبت) به اصلاح طرح ساماندهی کارکنان دولت رای داد تا یکی از مصوبات مهم مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم روز گذشته در تاریخ قوه مقننه ثبت شود.

با تصویب نهایی این طرح، نیروهایی که ماهیت کار آنها مستمر است به استخدام دولت درمیآیند و دولت به صورت مستقیم با آنها قرارداد خواهد بست. تبدیل وضعیت تعداد زیادی از نیروها نیز از رهاوردهای این مصوبه خواهد بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی به موافقت نمایندگان با اصلاح طرح ساماندهی کارکنان دولت،اشاره کرد.

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و انگوت  و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: ‏طرح ساماندهی کارکنان موضوع ماده ۲۹ اعاده شده از شورای نگهبان با رای بالایی تصویب شد.
براساس این قانون، قرارداد تمام نیروهای شرکتی تبدیل به قرارداد کار معین شده و شرکت‌های واسطه بین دستگاه اجرایی و شرکتی‌ها حذف خواهند شد.

لازم به ذکر است که پایگاه خبری نبض نفت در طی چند سال گذشته به صورت مستمر این موضوع را پیگیری کرده و از حامیان اصلی این طرح می‌باشد. این رسانه با انتشار چندین گفتگو با نمایندگان مردم در خانه ملت سعی کرد در دستیابی قشر مظلوم و ضعیف کارگر به حق و حقوق خود تاثیری هر چند اندک داشته باشد.

پایگاه خبری نبض نفت تا نهایی شدن این مصوبه، این موضوع را پیگیری کرده و اطلاعرسانی لازم را انجام خواهد داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر