/
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

برگزاری جلسه ارزیابی مدل تعالی سازمانی 1400 در شرکت نفت فلات قاره ایران

با حضور ارزیابان شرکت ملی نفت ایران، جلسه ارزیابی مدل تعالی سازمانی (EFQM) 1400 در شرکت نفت فلات قاره ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه 26 و 27 شهریور برگزار شد.
کد خبر : ۵۶۹۱۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در این جلسه دکتر علی فلاح‌حسینی به عنوان ارزیاب ارشد این گروه به تشریح اهداف جایزه تعالی سازمانی شرکت ملی نفت ایران پرداخت و گفت: ایجاد فضای رقابتی برای سازمان‌ها، ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات موفق و تشویق سازمان‌ها برای انجام خودارزیابی از مهمترین اهداف این مدل است.

وی افزود: ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی شامل رهبری آینده‌نگر و الهام‌بخش، نگرش سیستمی، مشتری‌مداری و ارزش‌آفرینی، یادگیری، بهبود و نوآوری، دلبستگی کارکنان، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، توسعه قابلیت‌های سازمانی، توسعه شراکت‌ها، مدیریت باچابکی و نتایح برجسته پایدار است که همه سازمان‌ها بر اساس این مفاهیم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی، سطوح تعالی سازمانی را شامل گواهی تعهد به تعالی، تقدیرنامه برای تعالی، تندیس‌های بلورین، سیمین و زرین اعلام کرد و گفت: پس از بررسی اظهارنامه شرکت‌ها و تطابق آن با واقعیت‌های موجود، به سازمان‌ها و شرکت‌ها نمره‌ای از 250 تا 650 اختصاص می‌یابد.
وی به تشریح برنامه‌های روز نخست ارزیابی مدل تعالی سازمانی 1400 در شرکت نفت فلات قاره ایران پرداخت و گفت: بازدید عمومي از سايت، مصاحبه انفرادي، مصاحبه گروهي، جلسات عمومي، گروه‌هاي متمركز  (Focus Groups) و مشاهده مستندات از برنامه‌های روز نخست ارزیابی است. همچنین در روز دوم ضمن برگزاری جلسه با واحدهای مختلف، مدارک و مستندات ارائه شده بررسی و راستی‌آزمایی می‌شود. در پایان این جلسه، پس از ارائه توضیحات لازم از سوی مدیران شرکت نفت فلات قاره ایران، فرایند ارزیابی به صورت میدانی توسط ارزیابان شرکت ملی نفت ایران آغاز شد.
در مراسم اختتامیه ارزیابی مدل تعالی سازمانی 1400 در شرکت نفت فلات قاره ایران که روز دوشنبه 27 شهریور با حضور دکتر مهدی‌زاده مدیرعامل و سایر مدیران و روسا برگزار شد، ارزیابان به ارائه نتایج ارزیابی دو روزه و راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود پرداختند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر