/
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

امضای قرارداد توسعه یکپارچه میدان مشترک آزادگان تا یک‌ ماه آینده

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه تشکیل شرکت دشت آزادگان اروند با مشارکت هشت بانک و ۲ شرکت اکتشاف و تولید ایرانی با هدف توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان تفاهم‌نامه‌ای امضا شد، گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری ایجاد شده و قرارداد آن تا یکماه آینده امضا می‌شود.
کد خبر : ۵۶۹۴۰

نبض نفت-فریدون کرد زنگنه امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) در نشست هم‌اندیشی شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های بیمه‌ای با اشاره به اینکه رشد و توسعه اقتصادی هر کشور در گرو مدیریت مطلوب پروژه‌هاست، اظهار کرد: صنعت نفت به‌عنوان بازوهای اقتصادی کشور، طرح‌های آن نیاز به تامین مالی مناسب و بهینه دارد. وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به‌دلیل تحریم، سرمایه‌گذاری خارجی محدود شده است، افزود: در جریان توسعه شرکت ملی نفت حداکثر تلاش را برای استفاده از توان داخلی برای اجرای پروژه‌ها داشته است.
مدیر سرمایه‌گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت ملی نفت همسو با اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر بهره‌گیری از منابع خدادادی کشور در توسعه متوازن، عدالت‌محوری و فقرزدایی حرکت کرد، گفت: نخستین نشست شرکت ملی نفت ایران با فعالان بازار پولی و بانکی کشور در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ با حضور فعالان این عرصه برگزار شد.
کردزنگنه تصریح کرد: مذاکرات در سطوح کارشناسی و مدیریتی بین شرکت ملی نفت ایران و بانک‌ها برای تأمین مالی بانک‌های داخلی در طرح‌های نفتی کشور آغاز شد.
وی ادامه داد: تشکیل شرکت دشت آزادگان اروند با مشارکت ۸ بانک و ۲ شرکت اکتشاف و تولید ایرانی با هدف توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان تفاهم‌نامه‌ای امضا شد، این شرکت با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری ایجاد شده و قرارداد آن تا یک ماه آینده امضا می‌شود.
مدیر سرمایه‌گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: همسو با سیاست‌های مدیریت شرکت ملی نفت ایران به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت فعالان نظام مالی کشور در دستور کار است.
کردزنگنه افزود: با توجه به تجربه موفق همکاری با نظام مالی کشور در اجرای طرح‌های نفتی ایران، استفاده از توانمندی‌های صنعت بیمه کشور در تامین مالی و اجرای طرح‌های بالادستی در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: شرکت ملی ایران قصد دارد با معرفی طرح‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت شرکت‌های بیمه تأمین مالی طرح‌های صنعت نفت را اجرا کند و امید است به نقشه راه مناسبی برسیم.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر