/
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

امضای قرارداد بزرگ شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های داخلی/ ۳۵ حلقه چاه درون‌میدانی پارس جنوبی حفاری می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از واگذاری حفاری ۳۵ حلقه چاه درون‌میدانی پارس جنوبی با اعتبار یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار با هدف افزایش بهره‌وری و نگهداشت تولید گاز به چهار شرکت حفاری و اکتشاف و تولید ایرانی خبر داد.
کد خبر : ۵۸۰۶۲

به گزارش نبض نفت  به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر گفت: حفاری ۳۵ حلقه چاه درون‌میدانی در میدان مشترک پارس جنوبی با هدف افزایش بهره‌وری، حفظ و نگهداشت تولید از این میدان به‌صورت یکجا و در قالب چهار قرارداد به چهار شرکت حفاری و اکتشاف و تولید ایرانی واگذار شد.
وی ادامه داد: حفاری ۳۵ حلقه چاه درون‌میدانی پارس‌جنوبی با صرف اعتبار یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار در مدت زمان حدود سه سال و با نظارت شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان کارفرما انجام می‌شود.  
معاون وزیر نفت افزود: واگذاری این پروژه‌ عظیم به پیمانکاران داخلی از یک سو به توسعه صنعت گاز، حفظ تولید و رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد و از سوی دیگر، سبب ایجاد اشتغال و ارتقای توانمندی‌های داخلی خواهد شد.
شرکت ملی نفت ایران درصدد است به‌زودی بسته‌های کاری مشابهی برای حفاری تعداد بیشتری چاه‌ درون‌میدانی به سایر پیمانکاران واجد صلاحیت واگذار کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر