/
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

برگزاری مانور فرود اضطراری هواپیمای فوکر 50 در فرودگاه منطقه عملیاتی لاوان

مانور فرود اضطراری هواپیمای فوکر 50 در فرودگاه منطقه لاوان به منظور سنجش تجهیزات و امکانات و بالا بردن سطح آمادگی نفرات مرتبط در روز سه‌شنبه 29 آذر با موفقیت برگزار شد.
کد خبر : ۵۸۸۱۹

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در این مانور که با هدف سنجش آمادگی نیروها و ارگان‌های درگیر در مواقع اضطراری و نحوه ارتباط و هماهنگی، همچنین تست و سنجش امکانات سخت‌افزاری در هنگام فرود اضطراری هواپیما انجام شد، ارگان‌ها و واحدهای مختلف منطقه لاوان از جمله سپاه فرودگاه‌، حراست، HSE، امور مسافرت، خدمات درمانی، فرودگاه و سایر واحدهای مرتبط حضور داشتند.
پس از اطلاع برج مراقبت از وقوع حادثه برای هواپیمای فوکر50 درهنگام فرود و خارج شدن از باند، آژیر خطر فرودگاه به صدا درآمد و با اعلام موقعیت محل حادثه هواپیما به خودروهای آتش‌نشانی، به سرعت خودروها به محل اعزام شدند و به مهار آتش‌سوزی و ایمن‌سازی پرداختند و همزمان نیز نیروهای امنیتی سپاه فرودگاه نیز در محل حاضر شدند و حلقه حفاظتی جهت کنترل ترددها و حفاظت از قطعات و تجهیزات را تشکیل دادند و نیروهای حراست نیز جهت ممانعت از ورود افراد غیرمجاز به محل حادثه حلقه حفاظتی دوم را تشکیل دادند.
با اعلام رییس ایمنی و آتش‌نشانی به سرعت کمیته بحران منطقه نیز جهت پشتیبانی تشکیل شد. ابتدا مهار آتش‌سوزی موتور هواپیما با پودر و قطعات جدا شده و لاستیک‌های هواپیما به وسیله آب و فوم انجام شد و در ادامه نیروهای امداد و نجات در محل حضور یافتند و نفرات حادثه‌دیده با اولویت سبز‌، زرد و سیاه مشخص و امدادرسانی و تخلیه نفرات از هواپیما انجام پذیرفت و همزمان نیز بالگرد جهت انتقال سریع‌تر مصدومین بدحال به بیمارستان در محل حاضر شد.
این عملیات با پشتیبانی نیروهای لجستیکی منطقه و ارگان‌های مستقر در منطقه با موفقیت انجام شد و پس از پایان عملیات امداد و نجات و پاک‌سازی محیط فرودگاه و انتقال جعبه سیاه هواپیما توسط حراست، بررسی  و تحلیل عملکرد در سالن VIP فرودگاه به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت مانور برگزار شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر