/
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

انتقال بیش از 98 میلیون متر مکعب گاز در روز در منطقه 9 عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز از انتقال بیش از 98 میلیون متر مکعب گاز در روز در این منطقه عملیاتی خبر داد.
کد خبر : ۵۱۸۰۰

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محی الدین مفخمی با اشاره به سرمای بی سابقه در کشور و در پی آن برودت هوا و کاهش محسوس دما، اظهار کرد: بالاترین جریان عبوری گاز توسط ایستگاه های تقویت فشار گاز رشت و رامسر به میزان 24.3 و 16.9 میلیون متر مکعب در این منطقه عملیاتی به ثبت رسیده است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز از شکسته شدن رکورد حجم گاز در استان های شمالی خبر داد و خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر حجم گاز انتقالی در منطقه به بیش از 98.12 میلیون متر مکعب در روز رسید که  تا کنون در این منطقه عملیاتی این حجم گاز در طول یک روز بی سابقه بوده است.

وی به همسان سازی و بالانس فشار شبکه و یکنواخت سازی ورودی و مصرف اشاره کرد و افزود: حجم گاز منتقل شده توسط منطقه در سال جاری 17 میلیارد متر مکعب بوده و اکنون نیز گاز در خطوط لوله گاز در شمال کشور به صورت پایدار در جریان است.

مفخمی ضمن قدردانی از تلاش های تمامی کارکنان ستادی و عملیاتی منطقه و مردم استان های شمالی در صرفه جویی گاز، خاطرنشان کرد: مصرف صحیح و تداوم صرفه جویی، جهت پایداری گاز بسیار کمک کننده است و انتظار می رود تا با همکاری و همدلی و در راستای انجام مسئولیت اجتماعی با مصرف بهینه این نعمت خدادادی، بدون قطعی گاز از فصل سرما عبور کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر