/
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

حفاری و تکمیل ۱۰۰ حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه امسال شرکت ملی حفاری

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران، از حفر و تکمیل یکصدمین حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفت‎خیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۳۱۵۵

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آلخمیس گفت: با تلاش مستمر کارکنان عملیاتی، خدمات جانبی و پشتیبانی شرکت، حفاری و تکمیل چاه شماره ۱۵۰رگ سفید با بهکارگیری دستگاه حفاری ۶۳ فتح، ساعت ۲۴ نهم آذرماه به پایان رسید و به این ترتیب، تعداد چاههایی که به همت شرکت ملی حفاری ایران از ابتدای امسال تا کنون حفاری و تکمیل شده، به صد حلقه افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه دکل حفاری ۶۳ فتح از جمله دستگاههای تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری ۲ خشکی است، افزود: حفاری و تکمیل این چاه ۱۲۵ روز به طول انجامید و پس از تکمیل برای بهرهبرداری در اختیار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفت.

آلخمیس اظهار کرد: بر اساس مستندات، از ابتدای امسال تاکنون حفاری و تکمیل ۴۰ حلقه چاه توسعهای، پنج حلقه چاه توصیفی و ۵۵ حلقه چاه تعمیری با کاربست دستگاههای حفاری ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور به پایان رسیده است.

به گفته وی، بیشترین حجم دستگاههای حفاری این شرکت در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب استقرار دارند و دیگر دکلها در طرحهای توسعهای شرکت مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت فلات قاره و نفت مناطق مرکزی مستقر هستند.

آلخمیس افزود: براساس قرارداد میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، عملیات حفاری ۲ حلقه چاه اکتشافی در استان خوزستان نیز با استفاده از دکلهای حفاری سنگین ۳۲ و ۳۳ فتح آغاز شده و این پروژه با پیشرفت مناسب در حال اجراست.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر