/
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

حفاری با هوا، شرکت ملی حفاری ایران قابلیت رقابت با شرکت های بین المللی را دارد

شرکت ملی حفاری ایران با تکیه بر دانش فنی و تجارب گرانسنگ متخصصان و کارشناسان خبره در بخش عملیات حفاری با هوا، قابلیت رقابت با شرکت های بین المللی در هر نقطه از مناطق نفتخیز جهان را دارد .
کد خبر : ۱۳۳۸۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، رئیس مجموعه تخصصی حفاری با هوا مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: در این مجموعه هم اکنون 64 نفر نیروی انسانی متخصص مشغول به کار هستند که همگی بر اصول و کم و کیف کار واقف می باشند .

علی نجمی مقدم افزود: حفاری با هوا در حفر چاه های نفت و گاز که در سازندهای شکننده، سخت و متوسط با سرعت حفاری کم و همچنین سازندهای حساس به آب و دارای هرز روی به جای سیال حفاری، کاربرد عملیاتی دارد .

وی اظهار کرد: در این نوع حفاری، هوا توسط کمپرسورهای پرفشار به درون رشته حفاری و از آن طریق به نازل های مته وارد شده و کنده های حفاری را با خود به سطح می آورد و نیاز به پالایش سیال نیز نمی باشد .

نجمی مقدم در زمینه مزایای حفاری با هوا  توضیح داد: در این عملیات تخصصی  سرعت حفاری بیش از سه برابر حفاری با سیال است و با کاربست آن حداقل آسیب به سازند وارد می شود ضمن اینکه قابلیت حفاری سازندهای با فشار پایین، برگشت سریع تر کنده ها به سطح و هزینه کمتر از مزیت های این نوع حفاری به شمار می آید .

رئیس اداره حفاری با هوا مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه انواع روش های حفاری با هوا مشتمل بر حفاری با هوای خشک، هوای مرطوب، کف غلیظ یا فشرده و حفاری با گل هوا زده است، گفت: در ارتباط با هر کدام از این شیوه ها متخصصان این مجموعه از تبحر و تخصص لازم برخوردارند .

وی به استفاده از عملیات حفاری با هوا در میادین نفتی از جمله تابناک، آغار، دالان، شانول و هما اشاره داشت و افزود: اداره حفاری با هوا ظرفیت ارایه همزمان پنج عملیات را بسته به برنامه های شرکت های متقاضی دارا می باشد .

نجمی مقدم خاطر نشان کرد: در این بخش علاوه بر ارایه خدمات حفاری با هوا  خدمات جنبی نظیر تامین هوا برای عملیات توپک رانی  که با هدف بررسی معایب احتمالی و سرویس خطوط لوله صورت می گیرد نیز به شرکت های بهره برداری نفت و گاز ارایه می گردد .

رئیس اداره حفاری با هوا مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر اینکه بخشی از خدماتی که با استفاده از عملیات حفاری با هوا به میادین نفتی ارایه می شود در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت در حفاظت از محیط زیست و سلامت اکوسیستم خاک و هوا است، گفت: متخصصان این مجموعه در همین ارتباط  و به منظور پیشگیری از انتقال نفت به گودال های سوخت به هنگام تعمیر و آزمایش چاه ها از جمله در میادینی مانند آزادگان، دارخوین  و سعادت آباد برای نخستین بار در این شرکت مبادرت به طراحی و ساخت دستگاه بهسوزی نفت خام   (Land Burner) کردند .

وی در پیوند با این مطلب با بیان این که تاکنون سه مجموعه کامل Land Burner در شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده و در صورت نیاز عملیاتی این تعداد به پنج دستگاه افزایش خواهد یافت، افزود: این تجهیز که تا پیش از این از خارج تامین می شد قادر است با استفاده از هوای فشرده، نفت خام را به ذرات بسیار ریز  تبدیل و با کمک سیستم احتراق اولیه امکان سوزاندن کامل و بدون دود آن را فراهم سازد .

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر