/
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

تاسیس شرکت ملی حفاری ایران و رشد و بالندگی آن تحقق شعار « ما می توانیم» است

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز گفت: تاسیس شرکت ملی حفاری ایران و روند رشد و بالندگی آن در چهار دهه گذشته تحقق شعار « ما می توانیم» است .
کد خبر : ۱۳۶۱۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، آیت الله دکتر محسن حیدری در دیدار مهندس سید عبدالله موسوی مدیرعامل این شرکت، افزود: در این سال ها همواره شاهد پیشرفت ملی حفاری بوده ایم و مدیران و کارکنان آن با روحیه انقلابی و جهادی نهایت تلاش خود را در جهت خودکفایی این صنعت مهم و راهبردی به کار گرفته اند .

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز تاسیس این شرکت قرار داریم، اظهار کرد: در حقیقت شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یک نهاد انقلابی که به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت توانست نیازهای حفاری و خدمات جانبی در صنعت نفت را که تا پیش از انقلاب در دست شرکت های خارجی بود، به نحو شایسته پاسخگو باشد .

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه مدیریت جهادی از الزامات این شرکت در راستای خودکفایی کامل است که در این سال ها محقق گردیده، گفت: با توجه به اهمیت حفاری در صنعت نفت و روند توسعه ای این صنعت،  انتقال تجربه از سوی کارکنان پیشکسوت به جوانان،  متخصص و متعهد برای آینده شرکت بسیار مهم و در پویایی آن موثر خواهد بود .

امام جمعه موقت اهواز افزود: حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و در نتیجه همدلی، همراهی و همکاری مجموعه کارکنان شرکت انشاالله این مسیر را که امام(ره) آغاز کرد و با همت شما تداوم یافته است تا خودکفایی کامل در این عرصه استمرار بخشیده و شاهد حضور این شرکت در عرصه های بین المللی باشیم .

وی در خاتمه  اول دیماه سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران به فرمان امام خمینی (ره) را به کارکنان این شرکت تبریک گفت .

در این دیدار مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: مجموعه حفاری از شاخص های اقتصادی و مولفه های مهم و تاثیرگذار برای صنعت نفت کشور است که در چهار دهه گذشته نقش اساسی در حفر چاه های نفت و گاز در میادین نفتی ایفا کرده است .

مهندس موسوی با بیان اینکه ناوگان این شرکت هم اکنون 73 دستگاه حفاری خشکی و دریایی در  تملک خود دارد، افزود: فرمان امام خمینی (ره) درباره تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در اول دیماه سال 1358 اندیشمندانه بود زیرا ایران را از لحاظ تخصصی و بومی سازی این بخش کلیدی در صنعت نفت بی نیاز کرد .

وی گفت: در چهار دهه گذشته به همت متخصصان و کارکنان سختکوش این شرکت بخش وسیعی  از عملیات حفاری و خدمات جانبی چاه های نفت و گاز  در مناطق نفتخیز خشکی و دریا محقق گردیده است .

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: در حوزه فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در عمل بخش عمده حفاری چاه ها به عهده این شرکت است که همه ساله براساس برنامه اعلام شده از سوی مهندسی نفت، حفر چاه های توسعه ای و تعمیری مشخص و در دستور کار قرار می گیرد .

وی با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تمام فعالیت های صنعت حفاری در ایران از صفر تا 100 توسط شرکت های غربی انجام و تمام متریال از طریق این شرکت ها  تامین می شد، اظهار کرد: هم اکنون عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی متنوع آن به طور کامل به دست متخصصان مجرب و کارکنان ماهر و توانمند ایرانی صورت می پذیرد و این در حالی است که بخش قابل توجهی از قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری کشور بومی سازی و ساخت داخل است .

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر