/
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

ساخت 600 قلم انواع قطعات پرمصرف صنعت حفاری توسط سازندگان داخلی در سال جاری

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران از هم افزایی و همکاری میان این شرکت و سازندگان داخلی در زمینه طراحی و ساخت 600 قلم انواع قطعات پرمصرف صنعت حفاری در سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۴۰۵۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، بهنود منصور نژاد روز چهارشنبه (12 دی‌ماه) در تشریح فعالیت های این شرکت در عرصه بومی سازی قطعات و تجهیزات این صنعت،  گفت: در ارتباط با ساخت قطعات پیش گفته با 65 شرکت سازنده عقد قرارداد شده و سفارش ساخت تعدادی دیگر از قطعات کاربردی برای امسال در مراحل اجرایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه این اداره از واحدهای مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت است، افزود: حسب نیاز و الزامات ابلاغی از سوی وزارت نفت، بومی سازی قطعات و تجهیزات در این شرکت از حدود دو دهه قبل در دستور کار قرار گرفت و در زمان حاضر بخش قابل توجهی از نیازهای دستگاه ها و تجهیزات حفاری در داخل کشور تولید می شود.

منصور نژاد در همین ارتباط به تعامل، همکاری و همیاری مستمر با سازندگان و صنعتگران داخلی در سال های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: از زمان ورود به عرصه طراحی و ساخت، نزدیک به پنج هزار از قطعات پرمصرف که 80 درصد انتظارات عملیات حفاری را برآورده می کند با احتساب تکثیر منابع حدود 21 هزار قطعه بومی سازی و نیاز به خرید آنها از خارج متوقف شده است.

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: این شرکت بر حسب نیاز، بومی سازی قطعات را به چهار گروه کلی شامل قطعات فلزی، لاستیکی و کامپوزیت و قطعات و برقی و الکترونیکی تقسیم نموده و در هر زمینه اقدام به شناسایی و ارزیابی سازندگان توانمند و سطح بندی آنها کرده است.

وی گفت: در این راستا تا کنون 360 سازنده داخلی در فهرست مورد تایید این شرکت قرار گرفته اند که 75 درصد خوزستانی و بقیه از سایر استان های کشور از جمله تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، گیلان و فارس می باشند.

منصور نژاد افزود:  از شمار هزاران قطعه و تجهیزات مورد استفاده در صنعت حفاری که در کشور بومی سازی شده است می توان به قطعات پمپ های سیال حفاری، شیرهای فوران گیر (BOP )، تراکشن موتور، دراورکس، سیستم پسماند سیال حفاری، میشن پمپ، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، سازه دکل حفاری و سیستم کنترل برق دستگاه ( SCR ) اشاره کرد.

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه فعالیت های این شرکت در عرصه ساخت در چارچوب سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی و خودکفایی صنعتی کشور صورت می پذیرد، اظهار کرد: اهتمام به ساخت داخل افزون بر بی نیاز کردن صنعت به تامین قطعات از خارج، جلوگیری از خروج ارز و امکان دریافت خدمات پس از فروش، موجب ایجاد بالغ بر پنج هزار فرصت شغلی در کارگاه ها و شهرک های صنعتی نیز گردیده است.

وی گفت: قطعات تولید داخل بر اساس استانداردهای صنعت نفت کشور و فناوری های روز تولید و مشابه قطعات خارجی است و در مواردی با توجه به استفاده از تجربیات به دست آمده در حین کار تغییراتی در آنها ایجاد  که منجر به بهبود کارایی گردیده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر