/
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
دکتر علیرضا درویشی، مدیرعامل شرکت مهندسی بدر سیستم در گفتگو با نبض نفت تاکید کرد:

سنگ‌اندازی ترامپ‌های داخلی در مسیر توسعه کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی بدر سیستم معتقد است ترامپ نادان و آمریکا با تحریم ایران باعث پیشرفت کشور شده‌اند اما آن چه باعث عدم توسعه و پیشرفت کشور شده سنگ‌اندازی ترامپ‌های داخلی است.
کد خبر : ۳۰۲۵۹
سنگ‌اندازی ترامپ‌های داخلی در مسیر توسعه کشور
 دکتر علیرضا درویشی، مدیرعامل شرکت مهندسی بدر سیستم، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت، در خصوص تخصص و رشته تحصیلی خود گفت: رشته تحصیلی من مکانیک می‌باشد و فوق لیسانسم را از دانشگاه آمریکا اخذ کرده‌ام و در حال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران هستم.

درویشی ضمن معرفی مجموعه خلاق خود تصریح کرد: شرکت مهندسی بدر سیستم  ساخت انواع توربین‌های پیچیده را در کشور فراهم کرده است و  می‌تواند با زیمنس و سولار رقابت کند. توربینی که توسط شرکت ما  ساخته شده بر اساس بهترین نمونه‌های موجود در جهان می‌باشد، مهندسی آن معکوس و بر اساس سطح تکنولوژی تولید موجود در کشور طراحی مجدد شده و صددرصد ایرانی است.

درویشی در مورد حوزه‌های متنوع مجموعه مهندسی بدر سیستم اظهار داشت: حوزه فعالیت این شرکت طراحی، مهندسی و ساخت انواع سیستم‌های کنترل، حفاظت توربین‌های گاز و بخار، اتاق فرمان مرکزی نیروگاه‌ها، سیستم‌های کنترل گسترده نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، سیستم‌های حفاظت و تحریک ژنراتور، سیستم‌های حفاظت و کنترل مجموعه‌های نفت ، گاز ، پتروشیمی و تعریف شده است که در حال حاضر محصولات خود را تحت لیسانس زیمنس آلمان و ABB سوئیس تولید می‌کنیم. محصولات شرکت ما گارانتی نیز دارد.

درویشی ضمن اشاره به تعداد کم نیروی کار در شرکت خود و قوانین سخت بیمه گفت: در مجموعه خود هم اکنون 67 پرسنل داریم در حالی که با این حجم تولید، قابلیت  استخدام 400  کارمند را داشتیم ولی  قوانین سخت بیمه این امکان را از ما گرفته است.  اگر ماهیانه حق بیمه را واریز نکنیم دفترچه‌ها تامین اعتبار نمی‌شوند. به نظر من بدترین سازمان در کشور بیمه است.

مدیرعامل شرکت مهندسی بدر سیستم اظهار داشت:  از صفر تا صد کار شرکت توسط سیستم برق انجام می شود. این شرکت تمامی استانداردهای جهانی را دارا می‌باشد و دانش بنیان است.

 این مدیرعامل متعهد و فعال عرصه تولید در خصوص خدمات انجام شده در هشت سال دفاع مقدس گفت: در زمان جنگ نیز خدمات زیادی را برای صنایع دفاعی انجام دادیم و انواع موشک را تولید کرده‌ایم. بعد از انقلاب و جنگ با افت قیمت نفت روبرو شدیم. اگر در زمینه فن‌آوری صنعت نفت پیشرفت می‌کردیم بهترین سرمایه را داشتیم.

دکتر درویشی در خصوص دلایل عدم پیشرفت در حوزه تولید اظهار داشت: یکی از دلایل عقب ماندن ما در تولید این است که کالای ایرانی را قبول نداریم و حاضریم همان کالا را با ارز بیشتر از کشورهای دیگر تهیه کنیم. شرکت‌های ایرانی هیچ پشتیبانی برای  تولید و یا فروش ندارند.

وی افزود: برای توسعه فن‌آوری باید اعتماد به نفس تولیدکننده را بالا برد تا تولید با کیفیت انجام شود. تولیدات شرکت‌های دانش بنیان قابل رقابت با کشورهای به  روز دنیا، از جمله آمریکا و اروپا هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی بدر سیستم در خصوص دلایل رشد تولید در کشورهای دیگر گفت: اکثر کشورهای موفق دنیا  فرصت تولید را به خارجی‌ها نمی‌دهند و با فراهم کردن زمینه تولید از سازنده حمایت می‌کنند. یکی از دلایل ضعف تولید ما عدم ثبات قیمت‌ها و افزایش قیمت دلار می‌باشد.

وی افزود: نفت و گاز نعمات خوبی هستند ولی برای رسیدن به موفقیت باید تولید با کیفیت داشته باشیم.

درویشی در خصوص شرایط کار در آمریکا گفت: کشور آمریکا محیط آزادی است که نخبگان آنجا را بهشت موعود می‌دانند چون این کشور با ایجاد محیط مناسب استعدادها را جذب و در راستای توسعه خود به کار می‌گیرد. بیشتر دانشجویان برای اینکه رزومه خوب و قابل قبولی جهت ارائه به کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا داشته باشند به شرکت ما مراجعه می‌کنند.

وی افزود: آمریکا با تحریم کشور باعث پیشرفت ما در برخی از صنایع شد، این دشمن نادان باعث شد ما از امکانات خود استفاده و به  تولید ملی در ایران برسیم.

درویشی ضمن گلایه از مشکلات بی‌شمار در عرصه تولید گفت: مشکل اصلی ما در حال حاضر ترامپ‌های داخلی است که ما را تحریم کرده‌اند. قوانین و آیین نامه‌های سخت، مناقصه‌های بی‌اساس، مشکلات بیمه و گمرکی که سد راه تولیدکننده است. با پرداخت مالیات و بیمه انتظار حمایت از کالای تولیدی خود را نیز دارم.

وی افزود: از دیگر مشکلات ما نداشتن lc ارزی است. Lc تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می‌شود که متعهد می‌شود میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده برسد. بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان دریافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده‌اند وجه را پرداخت نخواهد کرد اما متاسفانه ما این حمایت را نداریم. اگر تولیدکننده  به بانک بدهکار باشد هیچ حمایتی نمی‌شود و روانه زندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی بدر سیستم به مشکل ارزش افزوده در تولید اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات ما ارزش افزوده است. مواد اولیه را در هر زمان که خریداری کنیم باید ارزش افزوده را نیز پرداخت کنیم. مالیات باید یک نوع باشد ولی ما بیش از سی نوع مالیات داریم. این حق ماست که بدانیم این ارزش افزوده چه زمانی و کجا خرج می‌شود. با پرداخت مالیات و بیمه انتظار حمایت از کالای تولیدی خود را نیز داریم.

درویشی در خصوص قوانین صادرات و واردات گفت: در زمینه صادرات و واردات باید قوانین را تغییر دهیم چون منجر به بروز مشکلات زیادی می‌شود.

عکس: اعظم‌السادات میری، نبض نفت

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر