/
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
محمد حسین قربانی،مدیرعامل شرکت معین صنعت صانع در گفتگو با نبض نفت:

حقوق فعلی کارگران جوابگوی آنها نیست

محمد حسین قربانی، مدیرعامل شرکت معین صنعت صانع با تاکید بر اهمیت تولید در کشور گفت برای دستیابی به تولید بیشتر لازم است به مشکلات کارگران نیز توجه داشته باشیم. در شرایط کنونی حقوق کارگران جوابگوی نیازهای آنها نیست و برای حل مشکلات این قشر باید تلاش کرد.
کد خبر : ۳۰۳۵۴
حقوق فعلی کارگران جوابگوی آنها نیست

محمد حسین قربانی، مدیرعامل شرکت معین صنعت صانع با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و بازدید از این رسانه، در خصوص فعالیت‌های مجموعه خود اظهار داشت: از سال 63 در زمینه ساخت و تولید قطعات صنعتی فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم. تا سال 91 هفتاد پرسنل داشتیم که در حال حاضر به علت تحریم‌ها و تورم  32 نفر فعالیت دارند.

قربانی در خصوص معضلات تولید داخلی گفت: یکی از بزرگترین معضلات در بخش تولید فساد است و لازم است در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی افزود: از دیگر مشکلات ما گروه‌هایی هستند که در شرکت‌ها تعویض می‌شوند و موجب فسخ قرارداد و انعقاد قرارداد با شرکت‌های جدید می‌شوند. در صورتی که ما شرایط  کار و همچنین امکان دسترسی به آن را داریم ولی به دلیل ارزان بودن شرایط قرارداد را فسخ می‌کنند. این موارد را به دلیل زمان‌بر بودن و عدم رسیدگی  به مدیران بالا ارجاع نمی‌دهیم .

مدیرعامل شرکت معین صنعت صانع در خصوص حمایت همه جانبه از بخش خصوصی اذعان کرد: دولت باید از سازندگان و بخش خصوصی حمایت بیشتری کند. حمایت روحی و روانی از بخش تولید نیز حائز اهمیت می‌باشد. خرید ماشین آلات روز دنیا بزرگ‌ترین کمک به سازنده است.

قربانی در خصوص شرایط سخت زندگی  کارگران اظهار داشت: کارکنان ما با این میزان حقوق نمی‌توانند زندگی مناسبی داشته باشند، کارگر باید آرامش داشته باشد تا با طیب خاطر کارش را انجام دهد. در این صورت هم کیفیت کار او بالا می‌رود و هم کارآفرین می‌شود. از کارگر ایرانی باید حمایت شود. هر قطعه تولیدی می‌تواند برای کار و تولید انگیزه ایجاد نماید.

وی ضمن گلایه از سیستم آموزشی گفت: متاسفانه سیستم آموزشی ما نیز مشکل دارد. تا سال 85 عده زیادی دانش‌آموز از هنرستان‌ها برای یادگیری و کارآموزی مراجعه می‌کردند، ولی در حال حاضر این سیستم وجود ندارد. فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان، حس انجام کار و آشنایی  با محیط کار در این حوزه بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت معین صنعت صانع از عدم نظارت بر وام‌های کلان بخش تولید نیز گلایه کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که نظارتی بر روی وام‌های کلان تولیدی وجود ندارد. این گونه تسهیلات در بخش تولید گرفته می‌شود و سپس در بخش دیگری سرمایه‌گذاری می‌شود.  دولت باید در این خصوص نظارت داشته باشد و به وسیله راههای صحیح به بخش تولید کمک کند. متاسفانه این معضلات باعث شده تولیدکنندگان کار خود را رها کنند و به ساخت و ساز بپردازند.

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر