/
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
مسعود قاسمی، مدیر شرکت دانش بنیان زیما توسعه پارسیان کیش:

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در صنعت نفت یک ضرورت است

مدیر شرکت دانش بنیان زیما توسعه پارسیان کیش معتقد است استفاده بهینه از نفت و ایجاد سرمایه مولد باید با تکنولوژی روز دنیا صورت گیرد.
کد خبر : ۳۰۶۱۰

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در صنعت نفت یک ضرورت است
مسعود قاسمی، مدیر شرکت دانش بنیان زیما توسعه پارسیان کیش که به همراه مهندس علی میزانی، مدیر بازاریابی و فروش هلدینگ این مجموعه در پایگاه خبری نبض نفت حضور یافته بود ضمن اشاره به اینکه عمده فعالیت شرکت آنها در حوزه نفت و گاز می‌باشد به خبرنگار ما گفت: ما به صورت تخصصی و با استفاده از روش‌های شیمیایی سختی آب حاصل از چاه‌های نفت را کنترل می‌کنیم.

قاسمی که خود فارغ‌التحصیل مهندسی نفت از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی ارشد است در خصوص تخصص اصلی مجموعه خود اظهار داشت: عمده ارزیابی ما از معادن نفت و تخصص اصلی این مجموعه کنترل تولید آب و ماسه از چاه‌های نفت و گاز می‌باشد .

وی ضمن اشاره به فعالیت بین‌المللی آزمایشگاه شرکت دانش بنیان زیما توسعه پارسیان کیش اذعان کرد: در ابتدای تاسیس آزمایشگاهبا یک شرکت هلندی همکاری داشتیم. ما همچنین با پروفسور پاچلی زیتا، استاد دانشگاه دلفت هلند نیز همکاری داریم.

وی در خصوص لزوم به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا در صنعت نفت تاکید کرد: استفاده بهینه از نفت و ایجاد سرمایه مولد باید با تکنولوژی روز دنیا صورت گیرد. کشورهایی مثل عربستان و قطر با کمک آمریکا و اروپا موفق به وارد کردن این تکنولوژی شدند. در ایران نیز شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی با ایده‌های جدید در همین راستا افتتاح شده‌اند.

قاسمی افزود: این ایده‌ها با حمایت توسط دولت ما را به هدف اصلی یعنی اعمال تکنولوژی جدید طی ده سال آینده خواهد رساند .

وی ضمن گلایه از عملکرد ضعیف مراکز دولتی اظهار داشت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان با مراکز دولتی عملکرد ضعیف و پایین این مراکز است که با توجه به سرمایه محدود این شرکت‌ها موجب ضرر و یا تعطیلی آنها می‌شود. بنابراین یک بازنگری کلی در قوانین الزامی است .

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیما توسعه پارسیان کیش در خصوص محدودیت‌های مناقصه در کشور تصریح کرد:قوانین مناقصه در کشور برای شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی است. در این خصوص باید از شرکت‌های کوچک نیز حمایت شود تا بهتر دیده شوند .

وی افزود: شکوفایی صنعت آمریکا به دلیل حمایت دولتمردان است؛ شرکت‌هایی مثل گوگل در ابتدا ایده بودند ولی به مرور زمان تبدیل به قدرت شدند. حمایت در این حوزه طی سه سال اخیر در کشور بهتر شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در داخل و خارج از کشور نمایشگاه‌های بسیاریبرگزار کرده‌اند که نتایج آن مثبت بوده است .

قاسمی در خصوص عملکرد وزیر نفت اظهار داشت: عملکرد آقای زنگنه در ابتدا بسیار ضعیف بود ولی در ادامه با پیشرفت همراه بوده است.


وزیر نفت در چهار سال گذشته عملکرد خوبی داشت

در ادامه مهندس علی میزانی، مدیر بازاریابی و فروش هلدینگ شرکت دانش بنیان زیما توسعه پارسیان کیش با اشاره به سابقه ۲۲ ساله خود در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: شرکت ما زیر مجموعه هلدینگ سرمایه‌گذار ایرانی پارسیان کیش می‌باشد. در صنعت نفت با شرکت‌های مختلفی کار کرده‌ام.

میزانی ضمن اشاره به سلسله مراتب دشوار اداری در این حوزه گفت: چالش اصلی ما کند بودن کارکرد مراکز دولتی و بوروکراسی دشوار اداری است. این قوانین در همه کشورها وجود دارد و فقط مختص ایران نیست.

وی در خصوص وضعیت آزمایشگاه مجموعه اذعان کرد: آزمایشگاه شرکت دانش بنیان ما با میزان سرمایه‌گذاری بالایی تاسیس شده است ولی حالا که زمان بهره‌برداری آن فرا رسیده است شرکت‌های دولتی در کار ما اختلال ایجاد می‌کنند.

میزانی در خصوص عملکرد وزیر نفت اظهار داشت: آقای زنگنه با وجود تمام کاستی‌ها نسبت به وزرای پیشین رشد چشمگیری در حوزه کاری خود داشته‌اند. چهار سال دوم تصدی ایشان نمره بالا و قابل قبولی دارد.

وی افزود: در دوره قبلی وزارت ایشان، ایران بهترین شرایط را از لحاظ فروش نفت، خرید تجهیزات و حمایت از طرح‌های نو را دارا بود. در آن زمان تمامی لوله‌های گاز شهری به پلی‌اتیلن تغییر کرد و ایستگاه‌های گازی نیز با تکنولوژی روز همگام شد. ولی در این دوره شاید به علت وجود تحریم‌ فعالیت چندانی صورت نگرفت .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر