/
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
محمود قندهاریان مدیرعامل شرکت کیمیا جاوید تهران در گفتگو با نبض نفت:

برخی‌ها علاقه دارند ایران جهان سومی بماند

قندهاریان، مدیرعامل شرکت کیمیا جاوید تهران با تاکید بر اهمیت تغییر ساختارهای فرهنگی در کشور و استفاده از دانش روز دنیا گفت برخی‌ها علاقه دارند ایران جهان سومی بماند.
کد خبر : ۳۰۸۵۸
برخی‌ها علاقه دارند ایران جهان سومی بماند
محمود قندهاریان، مدیرعامل شرکت کیمیا جاوید تهران با حضور در پایگاه خبری نبض نفت با اشاره به مشکلات متعدد در بخش تولید کشور گفت: در حوزه تولید با مشکل تامین مواد اولیه، فراهم کردن کالا، از بین بردن نیاز کارگران و دسترسی به علم روز مواجه هستیم. تولیدکننده نیز به دلیل صرف سرمایه و زمان خود همواره نگران است.

وی در خصوص علاقه افراد به امر تولید و راه‌اندازی کارخانه در گذشته اظهار داشت: بسیاری از افراد در گذشته نسبت به کار تولید تمایل داشتند ولی امروزه به علت سود پایین آن و مشکلات فراوان در این حوزه به سمت واسطه‌گری گرایش پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت کیمیا جاوید تهران ضمن اشاره به تنوع ایده در بخش تولید تصریح کرد: برای حل مشکلات موجود در بخش تولید ایده‌های مختلفی از سوی افراد مطرح می‌شود ولی آزمون و خطای آن‌ها توجیه اقتصادی و زمانی ندارد و ممکن است راه‌گشا و کاربردی هم نباشند.

قندهاریان افزود: بهترین راهکار، الگوبرداری صحیح از کشورهایی است که در صنایع مختلف موفق عمل کرده‌اند. این مهم در تمام مشاغل از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و ... ضروری می‌باشد.

این مدیر توانمند و فعال در خصوص اهمیت نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد: ما باید تدابیر کشورهای قدرتمند در حوزه صنعت را سرلوحه خود قرار دهیم. در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت علاوه بر عملکرد مثبت باید حامی تولیدکننده نیز باشد.

وی ضمن گلایه از وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: کسانی که در رده بالا هستند تنها به منافع خود می‌اندیشند و نیاز تولیدکننده را در نظر نمی‌گیرند. مواد اولیه صادر می‌شود و تولیدکننده برای تهیه آن با مشکل مواجه می‌شود، در صورتی که ابتدا باید این مواد به دست تولیدکننده برسد و سپس مازاد آن صادر شود تا متضرر نشویم.

قندهاریان به نوسانات بازار و عدم نظارت کافی در این حوزه اشاره کرد و گفت: نوسان بیش از حد قیمت‌ها باعث آزردگی خاطر خریدار می‌شود. بنابراین نظارت کلی بر نرخ ارز و قیمت‌گذاری ضروری است.

مدیرعامل شرکت کیمیا جاوید تهران ضمن اظهار تاسف از تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل مشکلات فراوان گفت: در شهرک‌های صنعتی کارخانه‌های بسیاری رها شده و یا تولید را تعطیل کرده‌اند در حالی که اگر در این خصوص مشاوره صحیح، همچنین حمایت و نظارت کافی وجود داشت این اتفاق نمی‌افتاد.

وی در خصوص قدرت ایران در حوزه تولید اذعان کرد: کشور ما از توانایی نسبتا خوبی در زمینه تولید برخوردار است ولی باید زیر‌ساخت‌های آن برای تولید‌کنندگان فراهم شود. متاسفانه بسیاری برآنند که کشور ما جهان سومی باقی بماند و پیشرفت نکنیم. تغییر ساختار فرهنگی جامعه و استفاده از دانش روز دنیا در مسیر پیشرفت کشور بسیار موثر است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر