/
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
امیر شادباش، مدیر برنامه‌ریزی کنترل پروژه شرکت ایلیا در گفتگو با نبض نفت:

ERP در صنعت نفت چه کمکی به شرکت‌ها می‌کند؟

شادباش، مدیر برنامه‌ریزی کنترل پروژه ایلیا، ضمن توضیح درباره کارایی سامانه های ERP به خبرنگار نبض نفت گفت که ERP سامانه های جامع و یکپارچه‌ای هستند که متناسب با اقتصاد دنیای امروز با وجود بازگشت سرمایه خوبی دارند وبا اجرای ERP سودآوری برای سازمانها به همراه خواهند داشت، امروزه شرکت‌ها و مدیران بسیاری در کشور تمایل به استفاده از آخرین فناوری‌های به روز دنیا را دارند.
کد خبر : ۳۰۸۲۹
ERP در صنعت نفت چه کمکی به شرکت‌ها می‌کند؟
امیر شادباش، مدیر برنامه‌ریزی کنترل پروژه ایلیا با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در گفتگوی ویژه با این رسانه، در خصوص مجموعه خود گفت: از سال 95  وارد این مسیر شده‌ایم. با برنامه‌ریزی و با تلاش‌های صورت گرفته موفق شده‌‌ایم این شرکت را از لحاظ برندینگ به شرکتی ارائه دهنده ERP در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی تبدیل کنیم.

 وی افزود: رسالت ما این است که این فناوری را بومی‌سازی کنیم. این مجموعه دانش محور است و ما صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را انتخاب کرده‌ایم. ERP Focus با توجه به پتانسیل بازار برای صنعت نفت، گاز و پتروشيمي کاملا بومي سازي شده و پاسخگو می‌باشد ولی به طور کلی بهروش هاي ساير صنایع را  نیز در بردارد.

شادباش با اشاره به قدیمی بودن بیشتر سیستم‌های شرکت‌های نفتی اظهار داشت: سیستم اکثر شرکت‌های نفتی  قدیمی است و متاسفانه با نیازمندیهای دنیای امروز منطبق نیستند.

شادباش، مدیر برنامه‌ریزی کنترل پروژه شرکت ایلیا، از بومي سازي سیستم مدرن MESC GENERATOR توسط مجموعه خلاق خود خبر داد و اذعان کرد: این سیستم می تواند کدینگ MESC را در تمامی فرآیند های مربوطه بصورت کامل پشتیبانی نماید. شادباش افزود: در انبارهای شرکت نفت به واسطه این که نرم‌افزار و کدينگ با نيازهاي روز هنوز به اندازه کافي بروز نشده اند کالاهای تکراری زیادی وجود دارد که توسط سیستم جامع و قدرتمند ERP نه تنها قابلیت شناسایی اقلام تکراری وجود دارد، بلکه میتوان کالاهای کم تحرک یا بدون تحرک را نیز به سادگی شناسایی نمود و با اعمال تغییرات در نحوه سفارش گذاری ها، سود سرشاری را عاید سازمان نمود.

مدیر برنامه‌ریزی کنترل پروژه شرکت ایلیا در خصوص تاثیر حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: دولت باید حمایت بیشتری از شرکت‌های دانش بنیان انجام دهد. با وجود چتر حمایتی کارامد، سرعت و پوشش بیشتری در انجام کارهای ما حاصل خواهد شد.

وی در مورد لزوم برنامه‌ریزی اصولی در کار اظهار داشت: در ایران استفاده از امکانات برنامه‌ریزی اصولی ERP با دشوراي هايي روبرو است و تابه‌حال کمتر از ابزار، جهت برنامه‌ریزی ERP استفاده شده است.

 

شادباش افزود: متأسفانه در کشور کمتر ابزارهای استاندارد انجام برنامه‌ریزی ارائه شده است. با استفاده از سیستم برنامه ريزي در ERP می‌توان فعالیت‌های سودمند انجام داد و در حوزه‌های منابع انسانی، انبار، تولید، نگهداری و تعمیرات، پروژه‌ها و قسمت‌های مختلف دیگر کار به‌صورت متفاوتی از گذشته انجام داد. ERP تمام واحدهای یک سازمان را به یکدیگر متصل می‌کند. پس از ERP تمام گردش کار در سازمان را بر روی سیستم خواهیم داشت و فرآیندهای سازمان به‌صورت الکترونیکی سامان خواهند یافت.

این مدیر بخش خصوصی در مورداستفاده کشورهای خارجی از ERP های بین‌المللی گفت: مهم‌ترین فعالیت یک سازمان، برنامه‌ریزی منابع می‌باشد. سال‌هاست که ERP های بین‌المللی وجود دارد و در کشورهای خارجی از این عنصر در فرآیندهای سازمان استفاده می‌‌کنند. در حال حاضر نسل چندم این سیستم‌ها در دنیا اجرا می‌شود ولی در ایران هنوز آشنایی با ERP به‌درستی محقق است. بیشتر سازمان‌های ایرانی به‌شدت نیازمند این تکنولوژی هستند اما به دلیل ضعف در دیدگاه‌های مدیریتی، بلوغ بسیار پایین سازمانی، عدم احساس نیاز به شفافیت و امکان دستیابی به آن را ندارند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر