تعمیر یک تجهیز کاربردی در شرکت پایانههای نفتی ایران
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت پایانههای نفتی ایران، عباس اسدروز با بیان اینکه شرکت پایانههای نفتی ایران سازمانی مأموریتگرا، تخصصی، حرفهای در حوزههای دریافت و ذخیرهسازی نفتخام و میعاناتگازی است، اظهار کرد: عملیات دریایی شرکت پایانههای نفتی ایران بهعنوان متولی خدمات دریایی پهلودهی و جداسازی کشتیها نقشی اصلی و تعیینکننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور ایفا میکند.
وی لازمه استمرار فرآیند صادرات نفت را تعمیرات و روزآمد کردن و بهینهسازی مداوم شناورهای عملیاتی از جمله یدککشها و قایقهای دانست و افزود: پشتیبانی و اعتماد به توانمندی کارکنان سازمان و رفع موانع و فراهمآوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، برگ زرین دیگری بود تا شکست هرچه بیشتر تحریمهای ظالمانه نمود یابد و نیازهای صنعت نفت بهدست متخصصان داخلی برطرف شود.
مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران با اشاره به اینکه نقش یدکشهای عملیاتی در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتیها بسیار حائز اهمیت است و ایمنی ترمینال را بهشدت بالا میبرد، گفت: بهتازگی یکی از یدککشهای ASD شرکت که از یدککشهای بسیار مهم در عملیاتهای پهلودهی و جداسازی محسوب میشود کارتهای الکترونیکی آن که وظیفه سیگنال دادن به نیرو محرکه شناور را داشت از کار افتاد و به همین دلیل یدککش از سرویس خارج شد.
اسدروز اجاره روزانه هرکدام از این یدککش ها را حدود ۵ هزار یورو بیان کرد و یادآور شد: درخواست تأمین اینگونه قطعات بهعلت وجود تحریمهای ظالمانه بینالمللی تقریباً غیرممکن است و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفتی هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد میکرد، مهندسان و کارشناسان تعمیرات مدیریت عملیات و عملیات دریایی اقدام به عیبیابی و مهندسی معکوس کارت الکترونیکی شناور کردند.
وی تصریح کرد: آخرین استعلامهایی که گرفته شد هر کارت الکترونیکی شناور حدود ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار بود و این موفقیت بهدست متخصصان داخلی شرکت بهدست آمد و با انجام این کار سبب کاهش ریسک عملیاتی و جلوگیری از هزینههای هنگفت تعمیراتی شد.