/
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

پایان تعمیرات اساسی در منطقه 10 عملیات انتقال گاز

سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز از پایان تعمیرات اساسی در این منطقه خبرداد.
کد خبر : ۵۰۱۵۸

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی مغدانی سرپرست منطقه 10عملیات انتقال گاز، اظهار کرد: عملیات تعمیرات اساسی امسال با ایجاد یک ساختار مناسب و بهره گیری از برنامه زمانبندی از فروردین ماه آغاز شد و خوشبختانه با تکیه بر توان و دانش کارکنان واحد عملیات ایستگاه‌ها و ازهمه مهمتر مشارکت جمعی همه گروهای عملیاتی درآخرین روزهای آبان ماه سال جاری پایان یافت.

وی با بیان اینکه در این عملیات تمامی تجهیزات موجود درتاسیسات تقویت فشار گازسردشت، آبپخش، خورموج و خیرگو تحت تعمیرات اساسی قرار گرفتند، گفت: حدود 100 دستگاه شامل مخازن تحت فشار، کمپرسور و شیرآلات و همچنین  12 توربین دراین عملیات مورد تعمیر و بازبینی شدند.

مغدانی در ادامه به رعایت اصول و الزامات ایمنی درعملیات یادشده اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد یک محیط امن درابتدای آغاز هر برنامه تعمیراتی راهنمایی‌های انجام کار به روش ایمن و اصولی و تذکر برای پیشگیری از بروزحوادث درحین کارتوسط کارشناسان واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست به نفرات اجرایی ارائه می شد.

سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز در ادامه تامین کالای مورد نیاز را یکی از مهمترین شاخص ها در انجام دقیق و به موقع تعمیرات اساسی دانست وگفت: با همکاری واحد های تعمیراتی، کالاهای مورد نیاز شناسایی و خرید و تامین آن با تلاش همکاران در واحد تدارکات کالا انجام شد.

مغدانی با اشاره به اینکه در این برنامه تعمیراتی 4000 نفر ساعت کارکرد به ثبت رسیده است، یادآورشد: تعمیرات اساسی با هدف، آماده سازی واحدهای عملیاتی تاسیسات تقویت فشار یادشده برای ادامه یک دوره کارکرد مطمئن و مستمر به ویژه در فصل زمستان انجام شد.

برپایه این گزارش گفتنی است، تعمیرات اساسی ایستگاههای تقویت فشارگاز، فعالیتی مهم، تخصصی، حساس و با اهمیت است که با هدف تضمین استمرارعملیات انتقال گاز وهمچنین صیانت ازتاسیسات و تجهیزات، به صورت سالیانه و دوره‌ای انجام می‌شود و لازمه رسیدن به موفقیت در انجام آن،  برنامه ریزی، کنترل، نظارت، انجام کار براساس استانداردها و مراعات پروتکل های بهداشتی و همچنین رعایت مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر