/
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

نصب و راه‌اندازي دستگاه كمپوستر، در پالايشگاه پنجم پارس جنوبي

عمليات راه اندازی و استفاده از دستگاه كمپوسترکه با تكيه بر توان و اقدامات نوآورانه سازندگان داخلي و دانش‌بنيان ساخته شده، نشان از توجه ويژه مجتمع گاز پارس جنوبي به مسائل و تلاش برای حفظ منابع زیست محیطی محيط پيراموني است.
کد خبر : ۵۰۱۹۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، کامبیز صفتی مدیر پالايشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبي ضمن بیان مطلب فوق، گفت: این پالايشگاه با توجه بر اصل حفظ محیط‌زیست و تحقق کاهش حجم پسماندها این دستگاه را برای بازیافت پسماندهای تر تولیدی نصب و راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این عملیات مناسب‌ترین روش دفع پسماند و بازیافت مواد آلی از آن است بیان کرد: این دستگاه با عملکرد هوازی حرارتی و بیولوژیکی خود طی بازه زمانی 24 تا 48 ساعته تمامی پسماندهای تر رستوران را بدون تولید بو و شیرابه به کود کمپوست تبدیل می‌کند.

صفتی ادامه داد: با توجه به غنی بودن این کود از مواد آلی می‌توان از آن به عنوان یک اصلاح کننده خاک کشاورزی که بسیار مناسب‌تر از کودهای شیمیایی‌ست استفاده کرد.

مدیر پالايشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبي تصريح كرد: پالايشگاه‌هاي مجتمع گاز پارس جنوبي در سال‌های اخیر تلاش‌های چشمگیر و تحسین برانگیزی برای حفظ محیط‌زیست سالم داشته و پالايشگاه پنجم نيز با انجام برنامه‌ريزي دقيق و كارگروهي از ابتداي سال تاكنون اقدامات شاخص و بسيار نوآوري در اين خصوص پياده سازي و عملياتي كرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر