/
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی خبر داد:

افزایش میزان نشت‌یابی شبکه و خطوط گازرسانی در استان خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با اشاره به آمار نشت‌یابی شبکه و خطوط گازرسانی در این استان گفت: رقم نشت‌یابی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است.
کد خبر : ۵۳۰۴۸

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ سیدمحمود هاشمی با بیان این‌که در سال ۱۴۰۱، بیش از ۸ هزار و ۷۶۰ کیلومتر شبکه و خطوط گازرسانی در استان خراسان شمالی  نشت‌یابی شده، اظهار کرد: در این بررسی‌ها تعداد ۳۲۰ مورد نشت زمینی و همچنین ۲۰ هزار و ۵۲۲ مورد نشت از اتصالات علمک کشف و گزارش شد که میانگین زمان کشف تا رفع نشت زمینی در مقایسه با دوره گذشته بیش از ۱۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر این، در سال جاری تعداد ۵۰۶ مورد از انواع ایستگاه تقلیل فشار سطح استان مورد نشت یابی قرار گرفته که حاصل آن کشف تعداد ۸۵۱ مورد نشتی بوده؛ این در حالی است  که در سال گذشته  در مجموع بررسی 482 ایستگاه تقلیل فشار تعداد نشت‌های کشف شده 1221 مورد بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت در مقایسه با دوره گذشته سال قبل و علیرغم افزایش ۵ درصدی تعداد ایستگاه‌های بررسی شده نسبت به دوره گذشته، تعداد نشتی‌های درجه یک کشف شده در ایستگاه‌ها، کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری حدود ۵۰ مورد بازرسی از پیمان‌ها و پروژه‌های واحدهای بهره برداری و امور مهندسی انجام شده که بر اساس چک لیست‌های تهیه شده در هر بازدید میانگین امتیازات دریافتی کیفیت اجرای پیمان‌ها و پروژه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و نسبت به سال 98، ۶۰ درصد بهبود را نشان می‌دهد و به امتیاز میانگین ۸۰ از ۱۰۰ رسیده است.

وی در ادامه، افزود: در سال ۱۴۰۱ با بازدیدها و پیگیری‌های صورت گرفته، افت ولتاژ شبکه‌های تغذیه و توزیع در سطح شهر بجنورد که در سنوات گذشته گزارش شده بود، با بررسی نزدیک به ۲۰ هزار علمک در سطح شهر با همراهی واحد بهره برداری و نیز استفاه از تجهیزات ارزیابی غیرمستقیم شبکه، موارد دارای نشت الکتریکی شناسایی و رفع شده و در محدوده استاندارد قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بازرسی‌های روتین از ایستگاه‌های تقلیل فشار و بالغ بر ۲۰۰ مورد بازرسی کالا در سطح استان و خارج از استان به انجام رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر