/
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
دکتر هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در نشست خبری تشریح کرد:

دست رد پالایشگاه بندرعباس به خارجی‌ها/ 42 ماه آینده در پالایشگاه بندرعباس کک اسفنجی تولید می‎شود

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس ضمن تمجید از زحمات کارکنان این شرکت گفت علی‌رغم تماس‌های زیاد از سوی شرکت‌های خارجی برای تولید کک در ایران، با تلاش و همت نیروهای ایرانی توانستیم به دانش فنی ساخت کک دست پیدا کنیم و در چند سال آینده می‎توانیم حتی صادرات کک اسفنجی هم داشته باشیم.
کد خبر : ۵۳۶۶۲
دست رد پالایشگاه بندرعباس به خارجی‌ها/ با تلاش نیروهای ایرانی به دانش فنی ساخت کک دست یافتیم

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

به گزارش نبض نفت دکتر هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به تشریح فرایند دستیابی به دانش فنی ساخت کک در کشور اشاره کرد و گفت: با تحریم شدن کشور بسیاری از شرکت‌های خارجی ایران را ترک کردند و در خصوص تولید کک در ایران گفتند شما دست نگه دارید تا پس از رفع تحریم‌ها ما برگردیم. اما غیرت و همت نیروهای متخصص ایرانی کاری کرد که محتاج خارجی‌ها نشویم و نخواهیم منتظر آنها بنشینیم.

دکتر نامور در خصوص مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت در این پروژه گفت: با همکاری شرکت پالایش نفت بندررعباس و پژوهشگاه صنعت نفت به دانش فنی تولید کک دست یافتیم و در حال حاضر فقط هفت کشور این دانش فنی را در اختیار دارند که ایران یکی از این هفت کشور است. وی افزود: برای اطمینان از کک تولید شده، مقداری از کک را به یکی از آزمایشگاههای بسیار معتبر اروپایی ارسال کردیم و مشخص شد کک تولید شده کیفیت مورد نیاز ما را دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به اینکه پروژه تولید کک اسفنجی در این شرکت به صورت رسمی آغاز شده گفت: برای اجرای این طرح مهم سه پیمانکار مشخص شده و عملیات اجرایی آغاز شده است. وی افزود: برای اجرای این طرح 2/2 میلیارد دلار سرمایه نیاز است که به روش‌های گوناگون از جمله فاینانس خارجی سرمایه مورد نیاز نیز جذب شده است.

هشت هزار نفر موقت و 2650 نفر نیروی دائمی در طرح تولید کک اسفنجی مشغول به کار می‌شوند

دکتر نامور این پروژه را یک پروژه سودآور برای کشور ذکر کرد و گفت: ظرف مدت سه سال کل هزینه انجام شده در این پروژه بازگشت خواهد داشت که نشان از اهمیت طرح دارد.

وی در خصوص تعداد افراد شاغل در این پروژه نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه ظرف 42 ماه به پایان می‌رسد و طی چهار سال حدود هشت هزار نفر مشغول به کار می‌شوند اما در پایان تکمیل این پروژه 2650 نفر نیروی مستمر نیاز داریم که استخدام شده و به مدت 30 سال در شرکت پالایش نفت بندرعباس مشغول به کار میشوند.

اولویت ما جذب نیروهای بومی استان هرمزگان است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس مهمترین اولویت جذب نیرو در این طرح را استفاده از نیروهای بومی ذکر کرد و گفت: به زودی آزمون استخدامی توسط دانشگاه دولتی هرمزگان اجرا میشود و این 2650 نفر را جذب خواهیم کرد تا در طی فرایند کار آموزش‌های لازم نیز به آنها منتقل شود. ما به دنبال این هستیم که یک راه‌اندازی مطمئن و ایمن را شروع کنیم.

دکتر نامور از انتقال نفت خام از طریق خطوط لوله به شرکت پالایش نفت بندرعباس تا پایان سال 1402 خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری خوراک مورد نیاز شرکت پالایش نفت بندرعباس از طریق خط انتقال گوره به جاسک تامین میشود. برای انجام این کار عملیات لوله‌گذاری به طول 30 کیلومتر شروع شده و این کار اجرایی خواهد شد.

هیچ پیمانکار تامین نیرو در شرکت پالایش نفت بندرعباس نداریم

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس یکی از کارهای مهم صورت گرفته در این شرکت را حذف پیمانکاران تامین نیرو ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در شرکت پالایش نفت بندرعباس هیچ شرکت پیمانکاری برای تامین نیرو نداریم و همه نیروها قرارداد مستقیم با خود پالایشگاه دارند و برای اینکه پرسنل زحمتکش ما نگرانی از بابت تداوم شغل نداشته باشند با برخی از کارکنان حتی قرارداد 10 ساله امضا کردهایم.

دکتر نامور در بخش پایانی این نشست خبری به برخی از فعالیت‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهمی که در شهر بندرعباس در حال انجام است ساخت بیمارستان کودکان است که 87 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون 400 میلیارد تومان برای آن هزینه کرده‌ایم. این بیمارستان تا چند ماه آینده به بهره‌برداری میرسد.

وی فعالیت‌های صورت گرفته شرکت پالایش نفت بندرعباس در حوزه مسئولیت اجتماعی را بسیار گسترده خواند و گفت: اگر سایر صنایع و شرکت‌های تولیدی فقط به اندازه 30 درصد شرکت پالایش نفت بندرعباس در استان هرمزگان فعالیت می‌کردند الان هرمزگان گلستان بود.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر