/
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

لابی پیمانکاران در به نتیجه نرسیدن طرح ساماندهی کارکنان دولت و نیروهای پیمانکاری

با اینکه مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی کارکنان را تصویب کرده و شورای محترم نگهبان هم بر آن صحه گذاشته اما لابی شدید و قوی پیمانکاران با فشار بر روی مجمع تشخیص مصلحت نظام مانع از اجرایی شدن این طرح شده است.
کد خبر : ۵۶۱۲۶

لابی پیمانکاران در به نتیجه نرسیدن طرح ساماندهی کارکنان دولت و نیروهای پیمانکاریبه گزارش نبض نفت فریدون امیری پارسا از فعالان عرصه کارگری در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت، تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری و حذف پیمانکاران از سیستم دولتی با ارسال متنی از نفوذ و لابی شدید پیمانکاران بر روی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده و تاکید کرده که این لابی و فشارها مانع از اجرایی شدن این طرح شده است.

متن ارسالی فریدون امیری پارسا، از فعالان عرصه کارگری به شرح زیر است:

وقتی مجلس محترم وشورای نگهبان محترم تایید کنند دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید به موضوع ورود کند. 

ایراد گرفته شده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام از بن و ریشه بی‌انصافی و ایرادی ناعادلانه است. همه می‌دانیم که این ایراد با لابی و فشار شدید پیمانکاران گرفته شده در حالی که اصل بر اجرای عدالت در خصوص نیروی باسابقه شرکتی و پیمانکاری‌هایی است که بیش از ده و حتی بیست سال با انواع آموزش‌ها وحتی آزمون‌های داخلی مشغول به کار هستند. از اکثریت نیروهای پیمانکاری ده‌ها بار آزمون گرفته شده است.

متاسفانه پیمانکاران و واسطه‌ها به صورت غیرقانونی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته‌اند که به این موضوع ورود کند در صورتی که تبدیل وضعیت و تعیین تکلیف کارگران با سوابق بالا آن هم با سال‌ها آموزش حق نیروی کار است. طی سالیان گذشته نیروهای حراست در وزارت نفت دوره‌های پانزده روزه و هر چند ماه یکبار دوره‌های داخلی را با آزمون پشت سر گذاشته‌ایم و بسیاری از کارگران در تمامی کارگاه‌ها و ادارات، همه آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند.

به عنوان یک فعال جامعه کارگری به ما حق دهید که از عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام گلایمند باشیم.

پس این ایراد فقط سنگ‌اندازی در امری عادلانه است که عده‌ای میخواهند تشنج ایجاد کنند !!

از رهبری عظیم الشأن، مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس‌جمهور محترم و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که با از این طرح حمایت کنند تا به سرانجام برسد و حق و حقوق نیروهای پیمانکاری پایمال نشود.

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر