/
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

تشکیل کارگروه فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با تدبیری که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اندیشید کارگروهی برای فشارافزایی پارس جنوبی تشکیل شده است و پیمانکار مشاوره طراحی پایه تأیید شد.
کد خبر : ۵۶۲۷۹

نبض نفت-محمدحسین متجلی امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد) در حاشیه بازدید از رسانه‌های روابط‌ عمومی وزارت نفت به مناسبت روز خبرنگار با تأکید بر اینکه خبرنگاران در کنار متخصصان و مهندسان نفت و گاز کشور حضور دارند، افزود: برکت این اقدام‌ها به آیندگان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه کار باید تیمی باشد و دور یک میز گرد هستیم، ادامه داد: در دولت سیزدهم در شرکت نفت و گاز پارس اقدام‌های مناسبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به اقدام‌های انجام‌شده برای توسعه میدان مشترک پارس جنوبی در دهه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با ابتکار عمل در دولت سیزدهم، فاز ۱۱ با تمام مشکلات و مسائل به تولید رسید و اقدام‌های دیگر برای افزایش تولید گاز از این میدان مشترک در حال اجراست.

متجلی افزود: هدف این است که تولید را در کشور جلو ببریم.

وی با تأکید بر اینکه کشور با ناترازی گاز در چند سال اخیر دست به گریبان بوده است، ادامه داد: فشارافزایی موضوعی اساسی برای کشور به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تأکید کرد: با تدبیری که مدیرعامل شرکت ملی نفت دیدند کارگروهی برای فشارافزایی پارس جنوبی تشکیل و پیمانکار مشاوره طراحی پایه تأیید شد.

متجلی گفت: در خصوص فشارافزایی پارس جنوبی، در دو بخش خشکی و دریا کار را جلو می‌بریم.

وی افزود: بحث‌های زیادی برای فشارافزایی وجود دارد. بر اساس شرایط آتی کشور سعی بر این است که هر دو مطالعات خشکی و دریای طراحی پایه را جلو ببریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: حفاری چاه‌های افقی را نیز در دستور کار داریم.

متجلی تأکید کرد: امسال گروه عملیات پشتیبانی با پشتکار کارها را به انجام می‌رساند که در تولید پایدار در زمستان تأثیرگذار است.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر