/
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

تعویض رایزر چاه D-2 بخش دریایی میدان نفتی درود شرکت نفت فلات قاره ایران

با همت و تلاش کارکنان منطقه عملیاتی خارگ، با وجود شرایط بد جوی، رطوبت و گرمای شدید هوا، رایزر چاه D-2 بخش دریایی میدان نفتی درود پس از انجام سه شبانه‌روز کار پیوسته به‌صورت ایمن تعویض شد.
کد خبر : ۵۶۲۸۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس حسنعلی ریاضی‌پور رئیس خدمات فنی چاه‌های نفت منطقه در تشریح این عملیات گفت: در پی مشاهده نشتی در روز چهارشنبه 11 مرداد از رایزر چاه D-2 در دریا، گروه خدمات فنی چاه‌های نفت منطقه خارگ در کوتاه‌ترین زمان و بلافاصله جهت جلوگیری از آلودگی دریا و خطرات ناشی از خروج نفت و گاز از این محل اقدام به بستن چاه نمود که در پی آن برنامه‌ریزی جهت تعویض رایزر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس خدمات فنی چاه‌های نفت منطقه خارگ ادامه داد: پس از مشخص نمودن مقدار قابل تعویض توسط بازرسی فنی، ابتدا آبزنی به خط جهت تمیزکاری آن به منظور برشکاری رایزر توسط گروه خدمات چاه‌ها و لوله مغزی سیّار انجام شد که این کار به مدت 3 روز به طول انجامید. به محض دریافت آب در واحد بهره‌برداری خشکی، مسدودکننده‌ها در محل نصب و عملیات برشکاری توسط واحد تعمیرات جوشکاری انجام و پس از آن رایزر از قبل آماده شده در محل نصب شد.

مهندس ریاضی‌پور ضمن تشکر از همکاران فعال در این پروژه بیان کرد: انجام این عملیات با توجه به شرایط بد جوی، رطوبت و گرمای بسیار زیاد با غیرت و شجاعت کارکنان منطقه در کمترین زمان ممکن و با تمهیدات ایمنی لازم توسط HSE منطقه انجام و چاه در روز چهارشنبه 18 مرداد به مدار تولید بازگشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر