/
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
دکتر محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با نبض نفت:

فروشگاههای زنجیره‌ای باعث تعطیلی بسیاری از فروشگاههای کوچک می‌شوند

دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان جهرم فروشگاههای زنجیره‌ای را عاملی برای تعطیلی بسیاری از این فروشگاههای کوچک دانست.
کد خبر : ۴۲۴۲۱
دکتر محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در مورد نقش فروشگاههای زنجیره‌ای گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از مردم از طریق مغازه‌های خرد و کوچک در محلات خود امرار معاش می‌کنند. فروشگاههای زنجیره‌ای علی‌رغم اینکه مزایای زیادی هم دارند اما از طرفی باعث تعطیلی بسیاری از این فروشگاههای کوچک می‌شوند.

دکتر رضایی افزود: برخی از افراد با مغازه‌های بسیار کوچک در حد چهار یا پنج متر امرار معاش می‌کنند. فروشگاههای زنجیره‌ای به صورت خواسته یا ناخواسته بسیاری از اصناف و فروشگاههای کوچک را از بین می‌برند و خسارت سنگینی به این افراد وارد می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: جا دارد فروشگاههای زنجیره‌ای را در محلات و جاهایی که کسبه خرد وجود دارد تاسیس نکنیم بلکه این فروشگاهها را در جاهایی تاسیس کنیم که به این مشاغل آسیبی وارد نکنند. وی تصریح کرد: فروشگاههای زنجیره‌ای باید در ورودی شهرها، کنار آزادراهها و اتوبان‌ها که دسترسی به آنها با وسیله نقلیه راحت‌تر است تاسیس شود. من معتقد هستم این فروشگاهها در بافت شهری آسیب زیادی به کسب و کارها وارد می‌کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر