/
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
هزاران معترض در مادرید؛

اعتراضات در مادرید علیه برگزاری نشست ناتو

هزاران معترض در مادرید، اسپانیا با در دست داشتن پرچم‌های داس و چکش دوران شوروی علیه اجلاس قریب‌الوقوع ناتو در این شهر دست به اعتراض زدند.
کد خبر : ۴۶۳۲۳
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران کشورهای عضو ناتو قرار است ۲۹ و ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی و تحت تدابیر امنیتی شدید در حالی در نشست ناتو حضور داشته باشند که این ائتلاف نظامی با چالشی بی سابقه ناشی از حمله روسیه به اوکراین روبروست.

انتظار می‌رود که ناتو درخواست کشورهای فنلاند و سوئد را برای عضویت در این ائتلاف که با مخالفت شدید از سوی ترکیه روبرو شده، مورد بررسی قرار دهد.

این دو کشور در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ درخواست عضویت خود را به ناتو ارائه کردند. 

معترضان همچنین مخالفت خود را علیه افزایش هزینه‌های دفاعی در اروپا که از سوی ناتو تاکید شده، ابراز کرده و آن را تهدیدی علیه صلح دانستند.

یکی از ساکنان بازنشسته مادرید گفت: من واقعا از بابت تجارت سلاح و کشتار مردم اشباع شده‌ام. راه حلی که آنها پیشنهاد می‌کنند سلاح و جنگ بیشتر است و ما همیشه هزینه آن را می‌پردازیم. بنابراین به ناتو و پایگاه‌های نظامی نه می‌گوییم، آمریکایی‌ها باید بروند و ما را بدون سلاح و جنگ‌ها تنها بگذارند.

یک معترض دیگر نیز گفت، ناتو راه حل پایان جنگ اوکراین نیست.

سازمان دهندگان این اعتراض گسترده مدعی شدند که ۵۰۰۰ نفر در این راهپیمایی حضور داشتند اما مقام‌های مادرید می‌گویند این تعداد فقط ۲۲۰۰ نفر بوده است.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز به روزنامه الپائیس چاپ روز یکشنبه گفت که اجلاس ناتو بر روی تهدید علیه جبهه جنوبی اروپا تمرکز دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر